هشدار سازمان حفظ نباتات ایران درباره ورود موج اصلی ملخ های صحرایی

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisهشدار سازمان حفظ نباتات ایران درباره ورود موج اصلی ملخ های صحرایی
هشدار سازمان حفظ نباتات ایران درباره ورود موج اصلی ملخ های صحرایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موج اصلی ملخ های صحرایی تا چند روز دیگر وارد ایران می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سیدمحمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران از ورود موج اصلی ملخ‌های صحرایی به کشور تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: تا کنون با ملخ های صحرایی در سطحی بالغ بر 125 هزار هکتار در هفت استان مبارزه شده که بیشترین مبارزه در استان سیستان و بلوچستان و کمترین آن نیز در استان خراسان جنوبی بوده است، اظهار کرد: درحال حاضر حجم بسیار کمی از این ملخ‌های صحرایی از هند و پاکستان وارد کشور شده و در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان های زابل و زاهدان ریزش داشته‌اند.

میر ادامه داد: پیش‌بینی‌ می‌شود که طی 10 تا 15 روز آینده موج اصلی این ملخ‌ها در حجم گسترده وارد کشور شوند و استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و جنوب کرمان را در بر گیرند.

وی همچین به فیلمی که اخیرا از هجوم ملخ‌های صحرایی به جیرفت کرمان در فضای مجازی منتشر شده، اشاره کرد و گفت: این فیلم صحت ندارد، زیرا ملخی که در این فیلم نشان داده می شود، ملخ صحرایی نبوده و از نوع ملخ بومی در منطقه جیرفت کرمان است که هیچ ضرر و زیانی برای منطقه ندارد. از مدیر حفظ نباتات جیرفت هم پیگیری کردیم و آنها نیز اعلام کردند که حتی در آن حجمی که در فیلم  نشان داده شده ملخ بومی نیز در یکی دو روز اخیر در منطقه وجود نداشته است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات ایران با اشاره به اینکه در جیرفت آفت ملخ صحرایی بسیار کم است، گفت: در این منطقه در سطحی بالغ بر هزار هکتار با ملخ صحرایی مبارزه شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала