فرماندار میشیگان: خواهشا مواد ضد عفونی کننده نخورید

© REUTERSگریچن ویتمر فرماندار ایالت میشیگان آمریکا
گریچن ویتمر فرماندار ایالت میشیگان آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از سخنان پنجشنبه گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره تزریق مواد ضدعفونی برای مقابله با کرونا، فرماندار ایالت میشیگان از افزایش مسمومیت در این ایالت خبر داد و از مردم میشیگان تقاضا کرد برای مقابله با کرونا مواد ضد عفونی نخورند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، گریچن ویتمر فرماندار ایالت میشیگان آمریکا اعلام کرد: پس از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره تزریق مواد ضد عفونی برای از بین بردن ویروس کرونا،‌ میزان تماس ‌های اضطراری در این ایالت افزایش پیدا کرده است.

راه پیشنهادی ترامپ برای مقابله با کرونا با تمسخر روبرو شد - اسپوتنیک ایران
راه پیشنهادی ترامپ برای مقابله با کرونا با تمسخر روبرو شد

فرماندار میشیگان در مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی، ادامه داد: پس از صحبت‌ های پنجشنبه گذشته ترامپ درباره تزریق مواد ضد عفونی، تماس‌های اضطراری افزایش یافته است.

وی گفت مردم آمریکا به سخنان شخصی که در جایگاه قدرتمندترین فرد در کره‌ زمین است، چه جدی باشد یا شوخی، ‌گوش می ‌دهند. طی روزهای اخیر تماس‌هایی مبنی بر مسمومیت افزایش یافته و این بسیار مهم است که هر فردی از ما فقط باید به انتشار اطلاعاتی بپردازد که از نظر پزشکی درست هستند.

وی تاکید کرد: هیچ کسی نباید برای مبارزه با ویروس کرونا مواد ضد عفونی بخورد. لطفا این کار را نکنید.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری خود اذعان داشت: مواد ضدعفونی ‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را از پای در می آورند. فقط ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن ریه‌ها را بشوریم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود.

البته ترامپ روز جمعه و در جریان امضای بسته مالی حمایتی از کسب‌ و کارهای کوچک اعلام کرد، که مطرح کردن این سخنان از سوی وی تنها یک شوخی بوده است.

تعداد زیادی از افراد وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک ابراز کردند و از مردم خواستند به هیچ عنوان چنین روش‌هایی را در خانه امتحان نکنند.

با این وجود، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام کرد از ۹ صبح روز پنجشنبه تا ۳ بعدازظهر روز جمعه، مجموعاً ۳۰ نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала