موسوی: تحركات اخير اسرائيل در جهت اجراى معامله قرن است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / موسوی: تحركات اخير اسرائيل در جهت اجراى معامله قرن است
موسوی: تحركات اخير اسرائيل در جهت اجراى معامله قرن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: تحرکات اخیر اسرائیل در شهرک سازی و ضمیمه کردن قسمت هایی از خاک کرانه باختری به اراضی اشغال شده، نقض قوانین بین‌المللی و در جهت اجرای طرح ننگین معامله قرن می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تحرکات اخیر اسرائیل در گسترش دامنه شهرک سازی و الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ را در راستای اجرای طرح ننگین ترامپ موسوم به معامله قرن توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.

شعله ور شدن جنگ قدرت در لبنان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شعله ور شدن جنگ قدرت در لبنان

موسوی این چنین اقدامات غیر قانونی را نقض قوانین بین المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه خاطر نشان کرد و از سازمان ملل متحد و دیگر مجامع بین المللی خواست در چارچوب وظایف و مسئولیت های خود در مقابله با این تحرکات عمل کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران، افزود: اسرائیل با استفاده از شرایط جاری ناشی از شیوع ویروس کرونا در حال سوء استفاده گری است و مردم مظلوم فلسطین همزمان با کرونا با ویروس هایی چون اشغالگری، محاصره و تحریم در حال مبارزه هستند.

موسوی از سازمان ها و مجامع بین المللی و نیز کشورهای جهان خواست تا به کمک مردم مظلوم فلسطین آمده و اجازه ندهند تا بار دیگر مردم مظلوم فلسطین از خانه و کاشانه خود آواره شوند. 

موسوی تاکید کرد: اسرائیل رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی این سرزمین و برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس است. سرزمین فلسطین از آن مردم  فلسطین است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала