ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در ایران علیرغم تحریم‌ها

© Flickr / Rafael Robles ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در ایران علیرغم تحریم‌ها
 ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در ایران علیرغم تحریم‌ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سالِ‌جاری روزانه ٥٠ هزار تن کالای اساسی در بنادر ایران تخلیه و به مقاصد بارگیری و حمل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری « مهر»، امیر طالبی، سرپرست معاونت بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که علیرغم تحریم‌های شدید در سال ۱۳۹۸، کالاهای اساسی وارداتی برای ذخایر کشور در سال گذشته نسبت به سال قبل ۲.۵ برابر رشد داشت.

وی در ادامه افزود:«در سالِ‌جاری نیز روزانه ٥٠ هزار تن کالای اساسی شامل: برنج، روغن و شکر در بنادر ایران تخلیه و به مقاصد بارگیری و حمل می‌شود. تأمین ٦٠ درصد شکر، ٣٥ درصد روغن خام و ٢٠ درصد برنج مورد نیاز کشور توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام شده است.

پمپئو خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد - اسپوتنیک ایران
پمپئو خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

مأموریت و وظیفه ما تأمین کالاهای اساسی کشور است و ما بر اساس تکلیف برای حفظ ذخایر راهبردی کشور، با رصد بازار جهانی و در بهترین شرایط علی‌رغم تمام مشکلات و تحریم‌ها، کالاهای مورد نیاز کشور را خریداری می‌کنیم.

حدود ١١٥ قرار داد بین‌المللی برای خرید بیش از ٥ میلیون تن کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۸ داشته‌ایم که بخش عمده‌ی کالاهای این قراردادها در سال ٩٨ و مابقی در فروردین و اردیبهشت ٩٩ وارد کشور خواهد شد.

واردات این کالاها با زحمات شبانه‌روزی نیروی انسانی کارشناس و متخصص شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می‌شود و نکته قابل توجه این‌که با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در بنادر داشتیم، نه تنها برای تخلیه‌ی کالاها دموراژ پرداخت نکردیم، بلکه دیسپچ برای این کالاها نیز دریافت کرده‎ایم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала