منظره غیر معمول قبله گاه مسلمانان جهان در دوره کرونا + فیلم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyمنظره غیر معمول قبله گاه مسلمانان جهان در دوره کرونا + فیلم
منظره غیر معمول  قبله گاه مسلمانان جهان  در دوره کرونا + فیلم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصاویر هوایی از «مسجدالحرام» در مکه در اولین روز ماه مبارک رمضان منتشر شده که نشان می دهد این قبله مسلمانان جهان در عربستان سعودی در شرایط شیوع نوع جدید ویروس کرونا در جهان کاملاً خالی و ساکت است.

به گزارش اسپوتنیک، بتازگی اعلام شده بود اماکن مقدس مسلمان در شهرهای مکه و مدینه در ماه رمضان در رابطه با وضعیت فعلی بسته خواهند بود.

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد تعداد کل افراد مبتلا به کرونا به  بیش از 15  هزار نفر رسیده است.

از ابتدای همه گیری کرونا در این کشور 121 مورد مرگ و میر ثبت شده است و 2041 نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

​ تا به حال 195 هزار و 920  نفردر جهان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا‌ویروس جان خود را از دست داده، 781 هزار و 382 نفر نیز درمان شده و تعداد کل موارد ابتلا به 2 میلیون و 790 هزار و 986 نفر رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس نوع جدید ویروس کرونا را بیماری همه‌گیر اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 مسجدالحرام یا مسجد اعظم، بزرگ‌ترین مسجد جهان اسلام و قبله‌گاه مسلمانان است. مسجدالحرام در شهر مکه در کشور عربستان سعودی قرار دارد. بنابر آموزه‌های اسلام هر انسان و موجود زنده‌ای که وارد آن شود ایمن است و نباید به او آسیب رسانده شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала