سازمان ملل خواستار خویشتن داری ایران و آمریکا شد

© AP Photo / Bebeto Matthewsسازمان ملل خواستار خویشتن داری ایران و آمریکا شد
سازمان ملل خواستار خویشتن داری ایران و آمریکا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در نشست خبری خود خواستار خویشتن داری ایران و آمریکا در پی حوادث اخیر شد.

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری خود از ایران و آمریکا خواست که نسبت به افزایش تنش و درگیری های لفظی خویشتن داری کنند.

 واکنش ظریف به تهدید ترامپ به انهدام شناورهای ایرانی  - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف به تهدید ترامپ به انهدام شناورهای ایرانی

دوجاریک گفت: موضع ما این است که طرف های درگیر باید از هرگونه اقدام و صحبت های تحریک آمیز خودداری کنند.

پیش از این فرماندهی مرکزی  آمریکا در منطقه خلیج فارس موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای مدعی ایجاد مزاحمت از سوی 11 شناور نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران برای 6 کشتی جنگی آمریکایی در شمال خلیج فارس شد و ویدئویی را در این خصوص منتشر کرد.  آمریکایی ها  این اقدامات را "تحریک آمیز" خواندند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران نیز در روز 31 فروردین در اطلاعیه ای با جعلی و هالیوودی خواندن روایت آمریکایی از ماجرای 15 آوریل در خلیج فارس، تاکید کرد: مستندات خلاف ادعای آمریکایی ها است و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به نیروی دریایی این کشور دستور داد تا به سمت قایق های تندرو ایرانی که کشتی های آمریکایی را آزار می دهند، تیراندازی کنند.

در پی سخنان رئیس جمهور آمریکا، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه ایران احضار شد و اعتراض شدید ایران نسبت به تهدیدهای آمریکا از جمله حضور و اقدامات غیرقانونی به وی ابلاغ شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала