شورشیان یمن عربستان را به عدم رعایت آتش بس متهم کردند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisشورشیان یمن عربستان را به عدم رعایت آتش بس متهم کردند
شورشیان یمن عربستان را به عدم رعایت آتش بس متهم کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حوثی‌های یمن با اعلام مواردی از بمباران مناطق شمالی یمن، ائتلاف عربی به رهبری عربستان را به نقض آتش بس اعلام شده متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام تلویزیون تحت کنترل حوثی های یمن و با استناد به سخنان نماینده این گروه، شورشیان حوثی که کنترل شمال این کشور را در دست دارند، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را به ادامه بمباران شهرها در شمال یمن و نقض آتش بس متهم كرد.

مقامات یمنی، حوثی ها را به حمله به تاسیسات نفتی کشور متهم کردند - اسپوتنیک ایران
مقامات یمنی، حوثی ها را به حمله به تاسیسات نفتی کشور متهم کردند

روز جمعه، سخنگوی ائتلاف گفت در پاسخ به فراخوان فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن مبنی بر فراهم آوردن فرصت جهت مذاکرات صلح، تصمیم گرفته شد که آتش بس در یمن را که در ماه آوریل آغاز شده است، برای یک ماه دیگر از 23 آوریل تمدید کند.

نماینده نیروهای مسلح حوثی گفت: " هواپیماهای دشمن 35 حمله هوایی را در مناطق مختلف از جمله استان های صعده و مارب انجام دادند."

عملیات نظامی در یمن از سال 2015 میلادی در جریان است، هنگامی که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در حمایت از رئیس جمهور عبدربه منصور هادی وارد جنگ شدند. در شرایط همه گیری کروناویروس، دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش از طرفین درگیری خواست تا برای مدتی عملیات نظامی را متوقف کنند.

  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала