آمریکا و چین کنفرانس گروه بیست را برهم زدند

© AP Photo / Andy Wongگفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی
گفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده و چین کنفرانس ویدئویی رهبران کشورهای عضو گروه بیست را به خاطر اختلاف بر سر سازمان بهداشت جهانی بر هم زدند.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از  South China Morning Post ، واشنگتن اصرار داشت سازمان بهداشت جهانی  در مورد اقدامات انجام شده در ابتدای همه گیر شدن  بیماری کروناویروس گزارش دهد اما پکن با چنین پیشنهادی مخالفت کرد.

دانشمندان: کرونا شاید از هشت سال پیش به انسان منتقل شده باشد - اسپوتنیک ایران
آیا کرونا به مراتب زودتر ازهمه گیر شدن آن به آمریکا آورده شده است؟

در نتیجه کنفرانس ویدئویی در آخرین لحظه لغو شد. به گفته منبع  نشریه South China Morning Post ، ممکن است در صورت دستیابی به سازش بین آمریکا و چین در مورد این مسئله مذاکرات در آینده نزدیک از سرگرفته شود.

15 آوریل ، واشنگتن پرداخت حق عضویت خود در  سازمان بهداشت جهانی  را به حالت تعلیق درآورد. این اقدام تا زمانی که "خطاها در واکنش به شیوع ویروس کرونا و پنهان کردن این روند " مورد بررسی قرار بگیرد ، اجرا خواهد شد. این تصمیم آمریکا مورد انتقاد سازمان ملل و روسیه قرار گرفته است.

ایالات متحده همچنین بارها چین را به تأخیر در واگذاری اطلاعات درباره کرونا  متهم کرده است. از جمله  مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا علناً از چین و سایر كشورها خواسته در رابطه با آمار كروناویروس شفاف باشند. هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ گفت كه پكن در رابطه با انتشار اطلاعات در مورد همه گیری كروناویروس همواره موضع شفاف  داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала