کشف یک علامت جدید ابتلا به کرونا

© Sputnik / Magda Gibelli /  مراجعه به بانک تصاویر کشف یک علامت جدید ابتلا به کرونا
کشف یک علامت جدید ابتلا به کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته نشریه USA Today ، پزشکان آمریکایی علامت جدید ابتلا به کووید 19 را کشف کرده و انرا را "انگشتان کروناویروسی" نامیده اند

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان این علامت را ضایعه انگشتان پا توصیف می کنند که به رنگ آبی یا بنفش در می آیند. ابینگ  لاوتنباخ ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه پنسیلوانیا خاطرنشان کرد: این لکه ها معمولاً هنگام لمس با احساس سوزش و درد همراه هستند.

به گفته دانشمندان ، این تجلی عفونت هم در بیماران دارای وضع وخیم مبتلا به اختلالات شدید تنفسی و هم در بیماران کرونایی جوان فاقد علایم بیماری از جمله کودکان دیده می شود. ضمناً این علامت در همان مراحل اولیه بیماری ظاهر می شود که نتست می تواند نتیجه منفی داشته باشد.

لاوتنباخ معتقد است كه ممکن است آبی رنگ شدن انگشتان یا از واكنش التهابی موضعی نسبت به عفونت و یا از  انسداد رگ های خونی ناشیشود . سوزان ویلكاكس ، مدیر بخش اورژانس بیمارستان ماساچوست  خاطرنشان می كند كه چنین علائم یدر بیماران مبتلا به آنفولانزای شدید یا ذات الریه ویروسی نیز مشاهده می شوند.

آخرین کشفیات درخصوص علایم ابتلا به کرونا  - اسپوتنیک ایران
میزان تاثیر کرونا بر طول عمر انسان ها اعلام شد

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس امسال شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. تا کنون بر طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در سراسر جهان بیش از 2 و نیم میلیون نفر به «کووید -19» مبتلا شده‌اند و بیش از 175 هزار نفر بر اثر ابتلا به «کووید -19» جان خود را ازدست داده‌اند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала