واکنش ایران به مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص پرتاب ماهواره نور

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش ایران به مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص پرتاب ماهواره نور
واکنش ایران به مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص پرتاب ماهواره نور  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران مواضع منفی انگلیس و فرانسه در قبال پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ایرانی «نور» ناشی از استانداردهای دوگانه و تن دادن آنها به قلدرمنشی آمریکا در صحنه جهانی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه با تأکید بر مردود بودن مواضع فرانسه و انگلیس درباره پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی ایران به فضا اعلام کرد که این مواضع ناشی از استانداردهای دوگانه این کشورها و پذیرش قلدری آمریکا از سوی آنهاست.

واکنش آلمان به پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش آلمان به پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن غیر قابل قبول خواندن مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص پرتاب «ماهواره نور» گفت: بکارگیری فناوری فضایی با اهداف صلح آمیز بخشی از برنامه دفاعی و نیز توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران است و هیچ یک از معاهدات بین المللی ایران را از دستیابی و توسعه این فناوری که به پشتوانه تلاش کارشناسان و نخبگان ایرانی بدست آمده، منع نمی کند.

سید عباس موسوی تفسیر یکجانبه فرانسه و انگلیس از قطعنامه 2231 را قویا رد و تاکید کرد: برنامه هسته ای ایران مطابق فتوای مقام معظم رهبری و نیز طبق گزارشهای آژانس بین المللی اتمی دارای مقاصد انحصاراً صلح آمیز است و لذا برنامه فضایی ایران که دارای اهداف دفاعی است، برای مقاصدی غیر از این طراحی نشده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران اضافه کرد: در حالی که آمریکا با خروج خود از برجام و تحمیل تحریم های غیرقانونی خود علیه ایران هر روز و هر لحظه بند بند قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد را نقض می کند، عدم برخورد کشورهای اروپایی با آمریکا و خودداری از محکوم کردن آن کشور، جای تعجب دارد و حاکی از برخوردهای دوگانه و تن دادن به قلدرمنشی آمریکا در صحنه جهانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین اظهار داشت: فرانسه و انگلیس در حالی نسبت به امنیت منطقه ابراز نگرانی می کنند که خود سابقه ای طولانی از حضور تنش آفرین در منطقه داشته و سیاستهای ثبات زدایی آنها مانع مهمی در بازگشت امنیت و ثبات منطقه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала