میزان تاثیر کرونا بر طول عمر انسان ها اعلام شد

© Sputnik / Magda Gibelli /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین کشفیات درخصوص علایم ابتلا به کرونا
آخرین کشفیات درخصوص علایم ابتلا به کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان اداره ملی بهداشت اسکاتلند و دانشگاه های گلاسکو و ادینبورگ به این نتیجه رسیدند که کرونا ویروس متوسط عمر انسان یا امید به زندگی را حدود ده سال کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک نتایج تحقیق این دانشمندان در وبسایت  Wellcome Open Research منتشر شده است.

کارشناسان داده های مربوط به بیماران مبتلا به COVID-19 در ایتالیا را با روش تهیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی بررسی کردند که از آن  برای محاسبه میزان کاهش عمر افراد به دلیل ابتلا به بیماری استفاده می شود .

دارویی که امید می رفت برای درمان کرونا موثر باشد با شکست مواجه شد - اسپوتنیک ایران
دارویی که امید می رفت برای درمان کرونا موثر باشد با شکست مواجه شد

پژوهشگران  به این نتیجه رسیدند مردانی که از COVID-19 می میرند به طور متوسط ​​13 سال زندگی را از دست می دهند و در زنان امید به زندگی 11 سال کاهش یافته است.

دیوید مک آلیستر،  محقق دانشگاه گلاسگو ، یکی از پژوهشگران نوشت: "در حالی که رسانه ها توجه خود را معطوف تأثیر ویروس کرونا  برمبتلایان به بیماری های مزمن کرده اند ، این بیماری ها طول عمر انسان را  به دلیل مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا فقط به میزان بسیار ناچیزی کاهش می دهند".

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. تا کنون بر طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در سراسر جهان بیش از 2 و نیم میلیون نفر به «کووید -19» مبتلا شده‌اند و بیش از 175 هزار نفر بر اثر ابتلا به «کووید -19» جان خود را ازدست داده‌اند.

پلاسما تراپی راهی برای درمان کرونا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پلاسما تراپی راهی برای درمان کرونا

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала