سخنان پروفسور روس درباره شکل غیرمعمول ذات الریه هنگام ابتلا به کرونا

© REUTERS / Stefan Jeremiahسخنان پروفسور روس درباره شکل غیرمعمول ذات الریه هنگام ابتلا به کرونا
سخنان پروفسور روس  درباره شکل غیرمعمول  ذات الریه هنگام ابتلا به کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروفسور سرگئی آودییف، متخصص ارشد بیماریهای ریوی در وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد کروناویروس باعث بروز شکل غیرمعمول ذات الریه در بیماران کرونایی می شود.

به گزارش اسپوتنیک، این پزشک می گوید  نوع جدید ویروس کرونا با ذات الریه معمولی که پزشکی با آن روبرو بوده ، فرق دارد، هرچند  مدتهاست که علم پزشمی چنین بیماری های ویروسی را می شناسد.

این دانشمند علوم پزشکی گفت: "در بیماران مبتلا به کووید 19 ، درجه های بسیار مختلفی از آسیب ریه را با تجلیات بالینی کاملاً متفاوت مشاهده می کنیم."

وی به عنوان نمونه  به آن بیماران مبتلا به كرونا ویروس اشاره كرد  كه ، هیچگونه شکایتی ، علائمی یا علائمی از این بیماری ندارند. این توضیح داد: "تب ، سرفه ، تنگی نفس وجود ندارد اما در همین زمان ، این افراد هنگام انجام سی تی اسکن ، علائم ذات الریه را نشان می دهند."

کشف یک علامت جدید ابتلا به کرونا  - اسپوتنیک ایران
کشف یک علامت جدید ابتلا به کرونا

آودییف همچنین مورد کشتی تفریحی "دیاموند پرنسس" را ذکر کرد ، که تعداد زیادی از مسافران آن به کرونا مبتلا شدند . "مشخص شد كه در 73٪ از بيماران مبتلا به عفونت كروناويروس تاييد شده در آزمايشگاه هیچ علامت بیماری وجود ندارد. اما معلوم شد در چریان توموگرافي رایانه ای همین بيماران بدون علامت بیماری معلوم شد آنها به ذات الریه دچار شده اند. 

این متخصص ارشد بیماریهای ریوی  اظهار داشت: در حال حاضر ، بشریت با این واقعیت که احتمال ایجاد اشکال کاملاً بدون علامت ذات الریه وجود دارد ، روبرو شده است.

در کشتی تفریحی "دیاموند پرنسس" که از ماه فوریه و به مدت زیادی در یک بندر در جنوب توکیو در قرنطینه قرار گرفت ، 712 نفر مبتلا به کرونا  ویروس کشف شد که  13 نفر از آنها جان باختند.

دارویی که امید می رفت برای درمان کرونا موثر باشد با شکست مواجه شد - اسپوتنیک ایران
دارویی که امید می رفت برای درمان کرونا موثر باشد با شکست مواجه شد

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس امسال شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. تا کنون بر طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت در سراسر جهان بیش از 2 و نیم میلیون نفر به «کووید -19» مبتلا شده‌اند و بیش از 175 هزار نفر بر اثر ابتلا به «کووید -19» جان خود را ازدست داده‌اند.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала