پوستر معنادار منتشره در سایت آیت الله خامنه ای بعد از تهدید ترامپ به انهدام شناورهای ایرانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوستر منتشره در کانال تلگرامی سایت دفتر آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به دنبال تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به انهدام شناور های ایرانی در صورت مزاحمت آنها برای ناوهای نیروی دریایی ایالات متحده بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، هفته پیش ویدئویی منتشر شد که در آن حرکت انگشت هشدارآمیز یکی از افراد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خطاب به آمریکایی ها در جریان رویارویی شناورهای سپاه با یک ناو آمریکایی در خلیج فارس مشاهده می شود.

در این رابطه پوستری از این حرکت این پاسدار به همراه جمله ای معنادار از رهبر جمهوری اسلامی درباره خلیج فارس در کانال تلگرامی سایت دفتر آیت الله علی خامنه ای منتشر شده است. رهبر ایران در سال ۹۴ گفته بود ؛«کسانی باید امنیّت خلیج‌ فارس را حفظ کنند که خلیج فارس متعلّق به آنها و خانه آنها است؛ آمریکا چه‌کاره است؟!»

​یادآور می شود چندی پیش فرماندهی مرکزی  آمریکا در منطقه خلیج فارس موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای مدعی ایجاد مزاحمت از سوی  ۱۱ شناور نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران برای ۶ کشتی جنگی آمریکایی در شمال خلیج فارس شد و ویدیویی را در این خصوص منتشر کرد.  آمریکایی ها  این اقدامات را "تحریک آمیز" خواندند.

به دنبال این قضیه، محمد جواد ظریف؛ وزیر خارجه ایران  هم خطاب به آمریکایی ها  خاطرنشان کرد ایرانی‌ها در آب های سرزمینی خودشان مانور داشتند و نام صحیح خلیج فارس را هم به آنان یادآوری کرد.

سرتیپ علی حاتمی، وزیر دفاع ایران در این رابطه اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی متجاوزان آمریکایی‌ است و نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز اعلام کرد هرگونه اقدامات غیرقانونی آمریكا در خلیج فارس با پاسخ ایران روبرو خواهد شد

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала