افت محسوس درآمد مالیاتی دولت ایران به دلیل کرونا

© REUTERS / Raheb Homavandiروایت جالب روحانی درباره علت اعلام تومان به عنوان واحد رسمی پول ایران
روایت جالب روحانی درباره علت اعلام تومان به عنوان واحد رسمی پول ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعلام شد که درآمد مالیاتی دولت ایران حداقل به میزان 40 هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک رئیس سازمان مالیاتی ایران گفت: خوش بینانه ترین حالت اینکه از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در آمدی که از محل مالیات ها در قانون بودجه سال جاری پیش بینی شده ۱۴۰ هزار میلیارد تومان قابل وصول است اگر میزان تاثیر کرونا بر کسب و کارها در همین فصل بهار باشد.

امید علی پارسا در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم، در خصوص تغییرات درآمدهای مالیاتی و عدم انتشار آمارهای مالیاتی طی یک سال گذشته گفت: واقعا هیچ محدودیتی در انتشار آمارهای مالیاتی وجود ندارد و مشی ما مبتنی بر اطلاع رسانی و شفافیت است.

سال مالی مالیات تمام شده است و  در خصوص آمارهای سال  گذشته  (دستور خواهم داد) که این آمارها با جزییات و به شکل تفضیلی منتشر شود.

هاشمی رفسنجانی: آمار کرونا در ایران بسیار بیشتر از عدد اعلام شده است - اسپوتنیک ایران
هاشمی رفسنجانی: آمار کرونا در ایران بسیار بیشتر از عدد اعلام شده است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص شرایط اقتصاد کرونایی و اثر آن بر درآمدهای مالیاتی گفت: بدون شک درآمدهای مالیاتی در سال 99 بواسطه شیوع ویروس کرونا و به تبع کاهش فعالیت های اقتصادی با افت رو به رو خواهد شد. کرونا پدیده ای است که ابعاد مختلف آن حتی به لحاظ پزشکی هنوز بطور دقیق معلوم نیست و سناریوهای مختلفی راجع به این بیماری مطرح است.  ابعاد اقتصادی بیماری کرونا به همین شکل است و سناریوهای بدبینانه، بینابین و خوشبینانه در این زمینه وجود دارد.

 رئیس کل سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به شیوع کرونا و صدماتی که مشاغل و کسب و کارها از این ناحیه متحمل شده اند به نظر حضرتعالی چه میزان از درآمدهای مالیاتی مورد پیش بینی برای سال 99 قابل تحقق است و همینطور بسیاری از مشاغل آسیب دیده از کرونا در خواست بخشودگی مالیات ها به خصوص ارزش افزوده را دارند برای این قضیه چه تدابیری لحاظ شده است، گفت: مالیات این واحدها مالیات بر سود است طبق قاعده جایی که سود وجود ندارد مالیاتی هم به آنها تعلق نمی گیرد.

تاکنون 66596 بیمار کرونایی در ایران بهبود یافتند و ترخیص شدند - اسپوتنیک ایران
تاکنون 66596 بیمار کرونایی در ایران بهبود یافته اند و ترخیص شدند

وی افزود: حقیقت اینکه ابعاد مختلف بیماری کرونا و میزان تاثیرگذاری آن هنوز بر حوزه های مختلف اقتصادی بطور دقیق مشخص نبوده و به همین دلیل درآمد پایه های مختلف مالیاتی قابل برآورد نیست.

یاداور می شود کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در این کشور گفت: از دیروز تا امروز 5 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1168 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 88194 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 93 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 5574 نفر رسیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала