طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه

© Photo / IRNAطرح تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه
طرح تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاندار آذربایجان ‌غربی از بهره برداری تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه در دیماه امسال خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی امروز در حاشیه بازدید از مراحل احداث تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم اهتمام جدی دارد که این تلاش‌ها نیز ستودنی است.

سطح آب دریاچه ارومیه در حال افزایش است - اسپوتنیک ایران
سطح آب دریاچه ارومیه در حال افزایش است

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا تلاش‌های بسیار مطلوبی صورت گرفته و هم اکنون تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه از پیشرفت 89.33 درصدی برخوردار است.

استاندار آذربایجان ‌غربی گفت: تاکنون برای پروژه عظیم انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان هزینه شده که اگر با هزینه‌های امروز محاسبه شود بیش از 8 هزار میلیارد تومان دولت برای این پروژه اعتبار تخصیص داده است.

وی با اشاره به پیگیری جدی رئیس جمهور برای اتمام این پروژه تصریح کرد: با توجه به تخصیص منابع صورت گرفته، کل پروژه از پیشرفت 87.50 درصدی برخوردار بوده و دی ماه امسال با اتمام تونل، نزدیک به 600 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه می رسد.

تونل انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه از طرح‌های مهم دولت برای احیای دریاچه بوده و پیشتر اعلام شده بود که تا خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала