کشف راز منشأ حیات در کره زمین

© Photo / NASA/Jessica Meirکشف راز منشأ حیات در کره زمین
کشف راز منشأ حیات در کره زمین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان ژاپن و چین نشان داده اند که روند تکاملی اشکال اولیه حیات در کره زمین بسیار پیچیده تر از آنچه بوده که قبلاً تصور می شد.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج تحقیقات آنها برای پرده برداری از راز خاستگاه اولین ارگانیسم های زنده ، درمجله  Molecular Biology and Evolution منتشر شده است.

کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که هنگام مقایسه ژنوم ها  فقط می توان معلومات اندکی در مورد ارگانیسمهای تک سلولی باستانی  از جمله باکتری ها و آرکی ها را بدست آورد. دانشمندان برای شناسایی قدیمی ترین ژن ها و پیگیری تکامل آنها ، هزاران درخت فیلوژنتیک ایجاد شده بر اساس شباهت های DNA هزاران میکروارگانیسم را تجزیه و تحلیل کرده اند.

کشف ناحیه پهناورمساعد برای حیات در مریخ - اسپوتنیک ایران
کشف ناحیه پهناورمساعد برای حیات در مریخ

معلوم شد که در مرحله اولیه تکامل موجودات زنده ، انواع مختلفی از ژن ها با سرعت های مختلف تغییر کرده اند. این بدان معنی است که میزان  جهش های ژنتیک اولیه بسیار بیشتر از حال حاضر بوده است.  به این ترتیب حیات خیلی سریع تکامل پیدا کرد و این نکته ،  منظره چگونگی دریافت انرژی برای فعالیت حیاتی توسط  آرکی ها و باکتری ها و اینکه آنها در چه محیطی زندگی می کردند را  پیچیده می سازد.

زیست شناسان تمام موجودات زنده را در سه گروه اصلی به نام دامنه ها طبقه بندی می کنند. دو دامنه متشکل از باکتری ها و آرکی ها است که ارگانیسم های تک سلولی هستند و دامنه سوم متشکل از  یوکاریوت ها است که موجودات چند سلولی می باشند . یوکاریوت ها دیرتر تکامل یافته اند  اما تاریخ شکل گیری دو دامنه اول هنوز بطور کامل معلوم نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала