واکنش توییتری سیاستمدار تندرو آمریکایی نسبت به به پرتاب ماهواره نظامی ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش توییتری سیاستمدار تندرو آمریکایی نسبت به به پرتاب ماهواره نظامی ایران
واکنش توییتری سیاستمدار تندرو آمریکایی نسبت به به پرتاب ماهواره نظامی ایران   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون ، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در توییت خود در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شکست سیاست فشار حداکثری بر ایران اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مثلث آنلاین، جان بولتون در بخش دیگری از این توئیت مدعی شده که ایران به دنبال دستیابی به موشک‌های قاره‌پیمایی که قادر به حمل سلاح‌های هسته‌ای هستند. بولتون در ادامه نوشت: «نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.»

بولتون که در زمان حضورش در کاخ سفید تلاش می‌کرد سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران را تشدید کند اعتراف کرد این سیاست بر خلاف ادعای ترامپ نتوانسته به ایجاد بازدارندگی علیه ایران منجر شود.

عبور ماهواره نظامی ایران از فراز تل آویو و فلوریدا  - اسپوتنیک ایران
اعتراف آمریکا: نخستین ماهواره نظامی ایران به مدار زمین رسید

او در توئیتر خود نوشته است: «اقدام ایران در پرتاب یک ماهواره نظامی تأییدی است بر اینکه ما هنوز به اندازه کافی فشار روی ایران اعمال نمی‌کنیم، بازدارندگی را برنگردانده‌ایم و کرونا ویروس باعث کوتاه آمدن آیت‌الله‌ها نشده است.»

​رابرت لودویک  ، سخنگوی وزات دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز چهارشنبه در واکنش به این موضوع گفت: واشنگتن به رصد برنامه ماهواره‌ای ایران ادامه می‎دهد.

رابرت لودویک  گفت: «با وجود آنکه تهران در حال حاضر موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ندارد، اما با توجه تمایلش برای داشتن یک موازنه استراتژیک در برابر ایالات متحده ممکن است بخواهد به سمت ساخت این موشک‌ها برود».

ترامپ نیز امروز در پاسخ به سوالی درباره موفقیت آمیز پرتاب ماهواره نظامی ایران و قرار گرفتن آن در مدار زمین گفت که واشنگتن از نزدیک گزارش‌های مربوط به این موضوع را بررسی می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه واکنش خود به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایرانی مدعی شد که «ما بیشتر از خود ایرانی‌ها درباره آنها می‌دانیم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала