نقش برتر آمریکا در رشته انرژی جهان در معرض خطر قرار دارد

© AP Photo / LM Oteroنقش برتر آمریکا در رشته انرژی جهان در معرض خطر قرار دارد
نقش برتر آمریکا  در رشته انرژی جهان در معرض خطر قرار دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممکن است سقوط تاریخی قیمت نفت که شرکتهای آمریکایی را وادار می کند برای حفاری چاه های جدید را متوقف کرده و چاه های قدیمی را ببندند، می تواند تولید نفت در ایالات متحده را 20 درصد کاهش داده و هزاران کارگر صنعت نفت را بیکار کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ ، با استناد به اطلاعات منتشره از سوی شرکت تحقیقاتی IHS Markit  اعلام کرده است.

صنعت شیل آمریکایی با بحران روبرو است. ممکن است در آینده نزدیک کاهش استخراج به حدود 1.75 میلیون بشکه در روز برسد. اپراتورها چاه ها را نعطیل می کنند ، یک سوم سکوی های حفاری را از کار انداخته ، حدود 51 هزار کارگر را اخراج کرده ، دستمزدها را پایین آورده و اعلام ورشکستگی می کنند و این تنها شش هفته پس از شروع سقوط قیمت نفت است. همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا تقاضا برای برای نفت خام را به شدت کاهش داده و تنها چند هفته تا زمان پر شدن کامل انبارهای نفت باقی مانده است. همه این عوامل شرکت های آمریکایی را مجبور به کاهش تولید می کند.

معدن نفت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ماجرای منفی شدن قیمت نفت چه بود؟

بلومبرگ بحران فعلی را علیرغم اظهارات اخیر دونالد ترامپ در مورد "تسلط آمریکا بربازار انرژی " ، پایان سریع و حشن انقلاب شیل در ایالات متحده توصیف می کند. بدهی ها در بخش انرژی ایالات متحده به 190 میلیارد دلار رسیده و در کمتر از یک هفته به میزان بیش از 11 میلیارد دلار افزایش یافته است. شرکت های نفتی از 21 آوریل پنج مقام اول در بین ده شرکت دارای بیشترین بدهی ها را از آن خود کردند. تحلیلگران Evercore ISI پیش بینی می کنند که تا پایان ژوئن ، شرکت های آمریکایی تولید روزانه خود را به میزان حدود پنج میلیون بشکه یا حدود 40 درصد کاهش دهند.

موجود نفت در چاه های شیل در سال اول بهره برداری به میزان  60 درصد کاهش می یابد و به این دلیل حفر چاه های جدید بسیار مهم است. IHS Markit افت تولید آمریکا را به میزان  10.1 میلیون بشکه در روز تا پایان سال 2020 پیش بینی می کند. نوآ بارتا ، تحلیلگر انرژی شرکت  Janus Henderson معتقد است که سقوط حتی شدید تر و به میزان تا 8.5 میلیون بشکه در دوره بین سال های  2021 و 2022 خواهد بود

در تاریخ 20 آوریل ، قیمت نفت مارک آمریکایی WTI برای اولین بار در طول تاریخ به دلیل عرضه بیش از حد و نبود امکانات ذخیره سازی ، به قیمت های منفی سقوط کرد.

22 آوریل ، قیمت نفت خام برنت و WTI در معاملات افزایش یافت. قیمت نفت برنت با تاریخ تحویل در ماه ژوئن با 5.6 درصد افزایش به بشکه ای 20.49 دلاررسید و نفت WTI با 20.8% افزایش به قیمت  14.61 دلار معامله شد.  این افزایش ناگهانی قیمتها در رابطه با بیانیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا بود كه در توییتر خود نوشت به نیروی دریایی دستور حمله به هر کشتی ایرانی  در صورت ایجاد مزاحمت برای ناوهای نیروی دریایی آمریکا را داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала