قیمت نفت برنت به بالای 20 دلار رسید

CC0 / Pixabay / قیمت نفت برنت به بالای 20 دلار رسید
قیمت نفت برنت به بالای 20 دلار رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شرایطی که تقاضا در بازار به شدت کاهش یافته و از این رو تولیدکنندگان نفت سطح تولیدات خود را کاهش می دهند، قیمت امروز نفت روز با افزایش همراه بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 33 سنت معادل 1.6 درصد رشد به 20 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت برنت درد روز گذشته بیش از 5 درصد رشد داشت.

عبور ماهواره نظامی ایران از فراز تل آویو و فلوریدا  - اسپوتنیک ایران
اعتراف آمریکا: نخستین ماهواره نظامی ایران به مدار زمین رسید

ارزش نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، که در جلسه پیش حدود 20 درصد افزایش یافته بود، امروز با 28 سنت معادل بیش از 2 درصد رشد به 14 دلار و 6 سنت رسید. روز دوشنبه به دلیل نگرانی از پر شدن ظرفیت مخازن ذخیره نفت، قیمت نفت خام امریکا برای اولین بار در تاریخ به منفی 40 دلار رسیده بود.

در آمریکا، رگولاتور انرژی ایالت اوکلاهاما اعلام کرد کمپانی های نفتی می توانند بدون از بین رفتن قرارداد اجاره خود چاه هایشان را موقتا ببندند. این یک موفقیت نسبی برای تولیدکنندگان آمریکایی به شمار می رود که پس از آشفتگی شدید اوضاع نفت به دنبال اقدامات حمایتی از سوی دولت بوده اند. ایالت اوکلاهاما چهارمین ایالت بزرگ تولید کننده نفت در آمریکاست.

در حالی که میزان مصرف به شدت کاهش یافته، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر تولیدکنندگان موسوم به گروه اوپک پلاس قرار است از ابتدای ماه می تولید نفت خود را 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. به گفته تحلیلگران برای جبران افت شدید تقاضا باید سایر تولیدکنندگان نیز با این کاهش تولید همراه شوند.

بارگیری نفت اورال روسیه از دریای بالتیک در 10 روز نخست ماه می 36 درصد نسبت به مدت مشابه ماه آوریل کاهش خواهد یافت.

در همین حال، میزان ذخایر نفت خام، گازوئیل و میعانات آمریکا در هفته گذشته شاهد رشد بوده و میزان ذخایر در کشورهای دیگر نیز به سرعت در حال افزایش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала