شورش‌های گسترده در فرانسه: پلیس به عدم درگیری با شورشیان فراخواند

© Sputnik / Irina Kalashnikovaشورش‌های گسترده در فرانسه: پلیس به عدم تماس و درگیری با شورشیان فراخواند
شورش‌های گسترده در فرانسه: پلیس به عدم تماس و درگیری با شورشیان فراخواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فرانسه شورش های گسترده که از مناطق محروم آغاز شده بود، گسترش پیدا کرده و حتی به مناطق مرفه سرایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، موارد شورش های دسته جمعی در فرانسه بیشتر می شود. اگر جرقه ای که باعث شعله ور شدن شوره شد، در منطقه محروم وینیو لگرن رخ داد، اکنون شورش‌ها در شهرهایی گسترده شده که محروم نیستند. پلیس ایل- دو- فرانس دستوراتی را برای جلوگیری از تماس با متخلفان قانون دریافت کرده است.

در شهرستان ایولین بر روی موج پلیس پیامی به همه پلیس ها فرستاده شده: دستور "جلوگیری از برخورد". در همین حال، اوضاع در حال بحرانی شدن است، حتی در ورسای که یک شهر بسیار مرفه است.

فرانسه - اسپوتنیک ایران
تعداد فوتی ها در فرانسه از مرز 19 هزار نفر گذشت

شهرهای ادواری حومه پایتخت فرانسه - مانت-اژولی ، کرتی، کنفلان، شامپینی  و اکنون ورسای شاهد شورش هایی هستند: آتش سوزی اتومبیل ها، سطل های زباله، حتی تلاش برای آتش سوزی مدرسه، تیراندازی از دستگاه های آتش‌زا به مأموران پلیس.

 خوشبختانه به نظر نمی رسد که این شورش‌ها به سطح آشفتگی ایجاد شده در سال 2005 رسیده باشد، اما به نظر می رسد حداقل از نظر همه گیر کرونا‌ویروس بسیار مهم است. از طرف دیگر، مقامات پلیس اعتماد به نفس کمتری در برخورد با معترضین دارد و این از دستوراتی که می دهد قابل  قضاوت است.

روز سه‌شنبه ، 21 آوریل، میشل آوبوین، بخشدار پیشین اظهار داشت که شورشها "در بسیاری از مناطق افزایش خواهد یافت." وی افزود که این شورش ها "با هدف تسخیر و کنترل قلمرو" انجام شده است. به گزارش خبرنگار اسپوتنیک ، شب 22 آوریل در ویلنوو-لا-گارن، پلیس با وجود تعداد نیروی زیاد، نتوانست از مرز منطقه عبور کند. به نظر می رسد که مقامات فقط تصمیم گرفته اند شورش ها را مهار کنند و نه بیشتر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала