ترامپ مهاجرت به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ مهاجرت به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد
ترامپ مهاجرت به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریكا به دلیل كمبود مشاغل در این كشور به دلیل همه گیری كرونا ویروس، فرمان متوقف كردن موقت مهاجرت به ایالات متحده را امضا كرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت كه وی به خاطر كمبود شغل در این كشور ناشی از ویروس همه گیر كرونا، فرمان متوقف كردن موقت مهاجرت به ایالات متحده را امضا كرد.

واکنش توییتری سیاستمدار تندرو آمریکایی نسبت به به پرتاب ماهواره نظامی ایران   - اسپوتنیک ایران
واکنش توییتری سیاستمدار تندرو آمریکایی نسبت به به پرتاب ماهواره نظامی ایران

ترامپ اذعان کرد: برای محافظت از کارگران شگفت انگیز آمریکایی مان، مهاجرت به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآوردم. این امر تضمین می كند كه آمریكایی های بیكار در همه زمینه های زندگی با رشد اقتصاد ما در ردیف مشاغل قرار گیرند. ما همچنین منابع پزشکی خود را ذخیره خواهیم کرد.

همانطور که در کاخ سفید توضیح داده شده است، پزشکان و سایر کارگرانی که به آنها در مبارزه با کرونا ویروس کمک می کنند، استثنا خواهد بود.

دولت داده های تعدادی از نظرسنجی ها را که طبق آنها اکثر آمریکایی ها از ممنوعیت موقت مهاجرت به این کشور در مقیاس بزرگ حمایت کرده اند، ذکر کرده و معتقد است که این افراد تهدید ایجاد می کنند.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، که قصد داشته روز گذشته چنین حکمی را امضا کند. به گفته وی، این محدودیت برای كسانی كه می خواهند اجازه اقامت دائم در آمریكا را بدست آورند (گرین كارت) است.

ترامپ گفت که وی مهاجرت را به مدت دو ماه به حالت تعلیق در می آورد و پس از انقضا، تصمیم خواهد گرفت که آیا این فرمان را تمدید کند یا خیر.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس از شیوع یک عفونت کرونا ویروس جدید "کووید-19" با عنوان بیماری همه گیر خبر داد.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، بیش از 2.47 میلیون مورد عفونت در جهان ثبت شده است و بیش از 169 هزار نفر جان باخته اند.

تعداد قربانیان کرونا ویروس در ایالات متحده در حال حاضر از 46 هزار نفر فراتر رفته است و تعداد موارد تایید شده بیماری "کووید-19" به 839 هزار نفر رسیده و 77 هزار نفر تاکنون بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала