اعتراف آمریکا: نخستین ماهواره نظامی ایران به مدار زمین رسید

© Photo / IRNAعبور ماهواره نظامی ایران از فراز تل آویو و فلوریدا
عبور ماهواره نظامی ایران از فراز تل آویو و فلوریدا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسكادریل شماره 18 كنترل فضای کیهانی نیروی هوایی آمریكا اعلام کرد نظامیان ایالات متحده نخستین ماهواره نظامی ایران را كه روز چهارشنبه پرتاب شد ، در مدار زمین مشاهده کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک در پیام  توییتری این اسکادریل  آمده است: "هجدهمین اسکادران کنترل فضای کیهانی نیروی هوایی آمریکا دو شیئی  را ردیابی می کند: ماهواره نور (شماره 45529 در فهرست اشیای فضایی) و یکی از مراحل مرحله موشک قاصد  (شماره 45530) که توسط ایران به فضا پرتاب شده است".

ماهواره نظامی ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اهمیت ماهواره نظامی ایران

پیش از این ، اطلاعات مربوط به کشف یک شیئی جدید در مدار زمین  پس از گزارش های مربوط به پرتاب ماهواره ایران در سایت تخصصی نیروی هوایی آمریکا- space-track.org منتشر شده بود ، اما به صراحت مشخص نشده بود که صحبت بر سر یک ماهواره ایرانی است. در همین زمان ، شیئی شماره 45529با  نامگذاری بین المللی 2020 ـ 024 آ  با حداقل ارتفاع 426 کیلومتر و حداکثر 444 کیلومتر و تمایل 59.8 درجه به خط استوا در مدار زمین قرار داشت.

ماهواره نور به‌عنوان نخستین ماهواره نظامی ایران صبح دیروز با ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شده و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. دیرتر ژنرال جان هیتن معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریكا ، اظهار داشت ایالات متحده پرتاب فضایی ایران را مشاهده نمود اما خاطرنشان كرد كه وی در مورد موفقیت آمیز بودن این پرتاب اطلاعاتی ندارد.

اسکادریل شماره 18 كنترل فضای نیروی هوایی آمریكا مستقر در پایگاه هوایی وندنبرگ (كالیفرنیا) ، كلیه اشیای مصنوعی موجود در مدار زمین  را ردیابی ، رهگیری و شناسایی می كند.

یادآور می شود از سال 2009 ، ایران پنج ماهواره را با موفقیت به مدار زمین پرتاب کرده  از جمله چهار ماهواره با استفاده از موشک سفیر بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала