گزارش و تحلیل

آیا رهبر سرکش کره، به مرگ تسلیم شد؟

اشتراک
کیم جونگ اون پس از عمل جراحی در شرایط وخیم قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان با استناد به یک منبع در سرویس ویژه آمریکا گفت که رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون پس از عمل جراحی در شرایط وخیم قرار دارد.

 خبرگزاری رویترز همچنین گزارش داد که در تاریخ 12 آوریل ، کیم جونگ اون تحت عمل جراحی در سیستم قلبی - عروقی قرار گرفت. رسانه ها می نوسند: مرگ یا ناتوانی کیم جونگ اون تمام شبه جزیره کره را در هرج و مرج فرو می برد. در آنجا مسئله سلاح های هسته ای و احتمال بروز جنگ داخلی وجود دارد. و اینها فقط برخی از پیامدهای احتمالی است، بنابراین ژاپن نباید هوشیاری خود را از دست بدهد. همچنین نباید از جابجایی نیروهای مسلح روسیه و چین در منطقه چشم پوشی کرد.

غیب شدن دوباره رهبر کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
نام جانشین کیم جونگ اون در کره شمالی فاش شد

در همین حال، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی گفت كه هیچ چیز فوق طبیعی در کره شمالی  اتفاق نمی افتد. اگر دیکتاتور کیم جونگ اون بمیرد یا ناتوان شود، اوضاع در شبه جزیره کره    بی ثبات خواهد شد. رویدادها می توانند مطابق سناریوی غیرقابل پیش بینی توسعه پیدا کنند. وی افزود: من شک ندارم که این موضوع به طور جدی بر امنیت کل شبه جزیره کره تأثیر خواهد گذاشت.

یوشیهیدا سوگا دبیر کل کابینه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ 21 آوریل از اظهار نظر خودداری کرده گفت: "ما بسیار علاقه مند به جمع آوری و مطالعه اطلاعات در مورد اوضاع در کره شمالی هستیم. ما در مورد این موضوع با آمریکا همکاری نزدیکی داریم. تارو کونو وزیر دفاع ژاپن در جریان کنفرانس مطبوعاتی در مورد گشتزنی های نیروهای دفاع از خود اظهار داشت: "این عملیات دائماً بدون هیچ گونه ضعف و سستی انجام می شود." 

به گفته وی، پیشتر، چین و روسیه در صورت بروز وضعیت اضطراری در کره شمالی، نیروهای مسلح را در مرز مستقر می کردند. نیروهای دفاع از خود کره جنوبی باید نه تنها اقدامات ارتش کره شمالی بلکه جابجایی نیروهای روسی و چینی را نیز کنترل کنند.

سی ان ان می نویسد: کیم جونگ اون هنوز 40 سال سن ندارد اما  تمایل به چاقی دارد. بسیاری معتقد بودند که وی مشکلات سلامتی دارد. آخرین بار حضور رئیس کره شمالی در ملاء عام در جلسه دفتر سیاسی حزب حاکم کار کره شمالی در تاریخ 11 آوریل گزارش شد. پس از آن هیچ حرکتی از کیم ثبت نشده است. وی در تاریخ 15 آوریل در جشن تولد کیم ایل سونگ در مقبره او حضور پیدا نکرد. در این رابطه صحبت ها در مورد مشکلات احتمالی با وضع سلامتی رهبر کره شمالی شروع شد.

 کیم جونگ اون   - اسپوتنیک ایران
حال رهبر کره شمالی وخیم است؟

 سیستم کره شمالی فقط برای حمایت از دیکتاتور و تحقق خواسته های وی وجود دارد. اگر کیم بمیرد یا نمی تواند بهبود یابد، نمی توان از عواقب آن جلوگیری کرد: سقوط سیستم ممکن است رخ دهد، یا ارتش بتواند تجاوز خارجی را آغاز کند، بنابراین امر مهم است که هوشیاری را حفظ کنیم.

جا ندارد تعجب کنیم اگر مبارزاتی بخاطر بدست آوردن قدرت یا جنگ داخلی شروع شود. هیچ تضمینی وجود ندارد که به دلیل هرج و مرج، موشکهای هسته ای کره شمالی به اهداف داخل کشور یا کشورهای همسایه پرتاب نشوند. برای پوشش دادن تأسیسات هسته ای کره شمالی، امکان اعزام نیروهای ویژه هوابرد توسط کشورهای ذیعلاقه وجود دارد.

پاندمی کروناویروس جدید در جهان داد و بیداد می کند و در این اوضاع و احوال هیچ بعید نیست که صدها هزار یا حتی میلیون ها نفر از افراد پناهجو از کره شمالی به چین و کره جنوبی سرازیر شوند. از بروز چنین فاجعه ای ممکن نیست جلوگیری شود. ممکن است وجود کشوری مانند کره شمالی مورد سوال قرار گیرد. ژاپن باید برای سناریوهای مختلف آماده شود. از این گذشته، ژاپن در مجاورت با کره شمالی قرار دارد و ژاپنی های سرقت شده هنوز در کره شمالی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала