دستور ترامپ: شناورهای ایرانی درصورت مزاحمت برای ناوهای آمریکایی منهدم شوند

© REUTERS / Jonathan Ernstدستور ترامپ: شناورهای ایرانی درصورت مزاحمت برای ناوهای آمریکایی منهدم شوند
دستور ترامپ: شناورهای  ایرانی درصورت مزاحمت برای ناوهای  آمریکایی منهدم شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ روز چهارشنبه گفت كه به نیروی دریایی آمریكا دستور داده است كه در صورت تلاش قایق های نظامی ایران برای ممانعت در فعالیت کشتی های آمریکایی در دریا ، به آنها حمله كند.

به گزارش اسپوتنیک ترامپ در توییتر خود نوشت: " به نیروی دریایی آمریكا دستور دادم كه در اگر قایق های ایرانی کشتی های ما در دریا را مورد آزار و اذیت  قرار دهند،   با تسلیحات خود به سوی آنها شلیک  کرده و آنها را از بین ببرند."

یادآور می شود چندی پیش فرماندهی مرکزی  آمریکا در منطقه خلیج فارس موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای مدعی ایجاد مزاحمت از سوی  ۱۱ شناور نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران برای ۶ کشتی جنگی آمریکایی در شمال خلیج فارس شد و ویدیویی را در این خصوص منتشر کرد.  آمریکایی ها  این اقدامات را "تحریک آمیز" خواندند.

به دنبال این قضیه، محمد جواد ظریف؛ وزیر خارجه ایران  هم خطاب به آمریکایی ها  خاطرنشان کرد ایرانی‌ها در آب های سرزمینی خودشان مانور داشتند و نام صحیح خلیج فارس را هم به آنان یادآوری کرد.

سرتیپ علی حاتمی، وزیر دفاع ایران در این رابطه اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی متجاوزان آمریکایی‌ است و نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز اعلام کرد هرگونه اقدامات غیرقانونی آمریكا در خلیج فارس با پاسخ ایران روبرو خواهد شد

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала