رزمایش ناوهای آمریکایی و استرالیایی در دریای چین جنوبی

© REUTERS / Danny Kelley/Courtesy U.S. Navyرزمایش ناوهای آمریکایی و استرالیایی در دریای چین جنوبی
رزمایش ناوهای آمریکایی و استرالیایی در دریای چین جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری رویترز از حضور یک ناو استرالیایی و سه ناو آمریکایی در نزدیکی منطقه نفت خیز دریای چین جنوبی برای برگزاری رزمایش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، در حالیکه کشورهای جهان درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند، آمریکا و همپیمانان این کشور در حال افزایش تنشها در دریای چین جنوبی هستند.

خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه گزارش داد که یک ناوشکن استرالیایی به ناوگروه آمریکایی متشکل از سه کشتی جنگی در دریای چین جنوبی ملحق شده و در حال گشت زنی در نزدیکی منطقه نفت خیز مورد ادعای چین و مالزی است.

مشاور ترامپ: چین از کروناویروس سود می برد 
 - اسپوتنیک ایران
مشاور ترامپ: چین از کروناویروس سود می برد

منابع امنیتی منطقه‌ای می‌گویند که این ناوها هفته جاری میلادی به نزدیکی منطقه‌ای رفته‌اند که کشتی تحقیقاتی «هاییانگ دیژی 8» متعلق به چین مشغول انجام عملیات است و همچنین در نزدیکی منطقه‌ای قرار دارد که شرکت نفت دولتی پتروناس مالزی مشغول عملیات حفاری و استخراج نفت است.

نیروی دریایی آمریکا روزسه شنبه اعلام کرد که ناو تهاجمی «یو اس اس آمریکا» و ناوشکن «یو اس اس بانکر هیل» در دریای چین جنوبی مشغول عملیات هستند.

وزارت دفاع استرالیا نیز اعلام کرده است که ناوشکن «اچ ام ای اس پاراماتا» و ناو جنگی «یو اس اس باری» آمریکا به عنوان بخشی از یک رزمایش به این دو نا ملحق شده‌اند.

در این رزمایش ناوهای دو طرف قرار است عملیات انتقال بین ناوها، حمل و نقل، عملیاتهای هوابرد و تاکتیکهای ارتباطی را تمرین کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از وبسایت ترافیک دریایی گزارش داد که ناو هاییانگ چین در 325 کیلومتری سواحل مالزی و در منطقه انحصاری اقتصادی مالزی قرار دارد.

مناطق نزدیک به آن مورد ادعای ارضی سه کشور ویتنام، چین و مالزی است.

حضور ناوهای آمریکایی و استرالیایی در حالی است که سخنگوی ارتش چین روز دوشنبه در زمینه هرگونه دخالت آمریکا در امور کشورهای منطقه و اتهام زنی های بی اساس برای توجیه حضور نظامی هشدار داد.

«وو گوان» سخنگوی ارتش چین بیانیه پنتاگون درباره حضور در دریای چین جنوبی را بی اساس و اتهام زنی جهت رواج تفرقه و اختلاف بین کشورها در منطقه دریای چین جنوبی و توجیهی برای حضور نظامی آمریکا خواند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала