احتمالا تعداد جانباختگان کروناویروس در جهان بیشتر از آمار رسمی است

© REUTERS / Manuel Silvestri احتمالا تعداد جانباختگان کروناویروس در جهان بیشتر از آمار رسمی است
 احتمالا تعداد جانباختگان کروناویروس در جهان بیشتر از آمار رسمی است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به احتمال زياد تعداد کشته شدگان در اسپانیا، هلند، بلژیک، سوئیس، انگلیس و ولز، نیویورک، استانبول بايد بیشتر از تعداد رسمی مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس باشد.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از مقاله منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز، با استناد به نظر جمعیت شناسان تعداد کشته شدگان کرونا ویروس در جهان بیشتر از داده های رسمی باشد.

سازمان بهداشت جهانی تئوری ساخت کرونا یا دستکاری آزمایشگاهی آن را رد کرد - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی تئوری ساخت کرونا یا دستکاری آزمایشگاهی آن را رد کرد

براساس مقاله این روزنامه، تعداد کشته شدگان در اسپانیا، هلند، بلژیک، سوئیس، انگلیس و ولز، نیویورک، استانبول و جاکارتا کمتر از 28 هزار نفر اعلام شده است که  تعداد رسمی مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس بايد بيشتر باشد.

گزارش شده است که در پاریس تعداد کشته شدگان روزانه نصف مي گردد، در نیویورک - چهار برابر تعداد کشته شدگان بيشتر است. به گفته این روزنامه، در بسیاری از کشورهای اروپایی تعداد کشته شدگان 20 تا 30 درصد بیشتر از حد معمول است، یعنی ده ها هزار نفر در اين کشور ها بر اثر کروناویروس در گذشته اند.

این نشریه خاطرنشان می کند که اين به معنای این نیست که مقامات این کشورها این آمار را کم اعلام مي کنند: واقعیت این است که همه مبتلایان و جان باختگان با تست کروناویروس آزمایش نمی شوند. علاوه بر این، خاطر نشان شده است که بسیاری از کشورها قربانیان مرگ کوويد 19 را که فقط در بیمارستان ها فوت کرده اند، گزارش می دهند.

خاطرنشان می شود که بسیاری از کشورها در تلاشند تا تعداد مرگ و میر کروناویروس را به طور دقيق اعلام نمايند: آنها یا آمار مربوط به مرگ و میرها را در غير بیمارستان ها (مانند فرانسه) را بعدها وارد لیست می کنند، یا بعداً داده ها را تنظیم می کنند (مانند انگلیس).

تا کنون بیش از 2.3 میلیون مورد ابتلا به کروناویروس در جهان ثبت شده است و بیش از 157 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала