واکسن کرونا ویروس با موفقیت روی میمون ها آزمایش شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا ویروس با موفقیت روی میمون ها آزمایش شد
واکسن کرونا ویروس با موفقیت روی میمون ها آزمایش شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان تولید آزمایشی واکسن کرونا ویروس غیر فعال خالص را آغاز کرده اند. این دارو ناشی از تولید آنتی بادی های خاص "سارس کووید-2" برای خنثی کردن حداقل ده گونه ویروس معمولی است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان چینی از اتمام موفقیت آمیز اولین آزمایشات واکسن علیه کرونا ویروس خبر داده اند. براساس مطالعه منتشر شده در وب سایت كتابخانه الکترونیکی bioRxiv، این دارو بدن حیوانات آزمایشگاهی را برای تولید آنتی بادی های لازم برای مبارزه با "سارس کووید-2" تحریک كرد. این آزمایشات روی میمون ها، موش ها انجام شد.

ایران برای شناسایی کرونا آموزش سگ های امداد را آغاز می کند - اسپوتنیک ایران
ایران برای شناسایی کرونا آموزش سگ های امداد را آغاز می کند

براساس آزمایشات، دانشمندان نتیجه گرفتند که ایمن سازی بدن با دو دوز مختلف دارو، به مقدار 3 و 6 میکروگرم محافظت کامل یا جزئی در برابر "سارس کووید-2" در میمون ها فراهم می کند. پزشکان چینی تأکید کردند که هیچگونه افزایش عفونت وابسته به آنتی بادی را مشاهده نکرده اند.

به عنوان یک نتیجه گیری، دانشمندان گفتند که بر اساس داده های به دست آمده، می توان آزمایشات بالینی این دارو را در انسان انجام داد و در صورت موفقیت، واکسن را در تولید انبوه راه اندازی کرد.

نوشته ای که در مورد نتایج مطالعه منتشر شده، نسخه ای از این مقاله است، یعنی دارای رتبه های خبره مستقل نیست و برای بحث در جامعه علمی پیشنهاد می شود.

روز سه‌ شنبه ، 21 آوریل، مشخص شد که پس از انتقال پلاسما با آنتی بادی به ویروس جدید در مسکو، سه بیمار مبتلا به "کووید-19" بهبود یافتند.

در شهرداری پایتخت گفتند، که بیماران احساس خوبی دارند، دو نفر 10 روز پس از شروع آزمایش و دیگری  14 روز بعد از بیمارستان مرخص شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала