نماینده مجلس ایران: آمار واقعی ابتلا به کرونا در کشور بسیار بیشتر است

© Samira Esmaeili / Sputnik Iranنماینده مجلس ایران: آمار واقعی ابتلا به کرونا در کشور بسیار بیشتر است
نماینده مجلس ایران: آمار واقعی ابتلا به کرونا در کشور بسیار بیشتر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران با اعلام این مطلب که تنها 20 درصد از مبتلایان به کرونا در کشور به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، آمار واقعی مبتلایان به کرونا در کشور را بیشتر از آمار رسمی اعلام شده دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر فوری، مرتضی خاتمی، نماینده مردم زنجان و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران گفت: تنها 20 درصد از مبتلایان به کرونا در کشور به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران  - اسپوتنیک ایران
وزیر رفاه ایران، زمان واریز وام یک میلیونی کرونا را اعلام کرد

وی با اشاره به شیوه جمع‌آوری و تنظیم این آمار اظهار داشت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در همه کشورهای جهان بر اساس تست‌های مثبت پزشکی به شکل رسمی اعلام می‌شود و این مسئله، تنها منحصر به کشور ما نیست. بر همین اساس نیز به تناسب میزان افزایش یا کاهش انجام این تست‌ها در کشورهای مختلف، آمار ارائه شده به واقعیت نزدیک یا از آن دور می‌شود. حدود 20 درصد بیماران کرونایی در کشور به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. تقریبا از حدود نیمی از این 20 درصد نیز تست به عمل آمده و زمان یا امکاناتی برای انجام تست برای نیم دیگر این افراد وجود ندارد. به این شکل که یا امکاناتی برای انجام تست از همه این افراد وجود ندارد و یا اینکه پیش از انجام تست با شیوه‌های دیگر، نظیر انجام سی‌تی‌اسکن، بیماری فرد محرز شده و در مرحله درمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سوی دیگر نیز، 80درصد از مبتلایان به کووید19 در کشور یا علائمی از ابتلا به این ویروس ندارند و یا علائم به قدری خفیف است که کار فرد بیمار به بیمارستان و بستری در آن نمی‌کشد. بنا بر این، این مسئله دور از ذهن نیست که آمار واقعی مبتلایان به کرونا در عالم واقع، بیش از رقمی باشد که از سوی مراجع رسمی و به واسطه انجام تست از افراد به اطلاع عمومی می‌رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала