حال رهبر کره شمالی وخیم است؟

© REUTERS / Damir Sagolj کیم جونگ اون
 کیم جونگ اون   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وضعیت جسمانی کیم جونگ اون، پس از عمل جراحی خطرناک اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، رهبر کره شمالی یک عمل جراحی روی عروق قلبی را پشت سر گذاشت. یک مقام آمریکایی مطلع تاکید کرد، واشنگتن در حال ارزیابی اطلاعاتی است  که گویا وضعیت جسمانی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی پس از انجام یک عمل جراحی خطرناک اعلام شده است.

کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی ۱۵ آوریل در مراسم سالروز تولد پدربزرگش شرکت نداشت و همین امر گمانه‌زنی‌هایی را به راه انداخت. او چهار روز پیش از آن در یک نشست دولتی دیده شد.

  کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
پیشگویی شیوع ویروس همه‌گیر در سریال کره‌ای + ویدئو

شورای امنیت ملی و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز 20 ماه آوریل از اظهارنظر خودداری کرده بود. گردآوری اطلاعات از کره‌شمالی به شدت دشوار است و یکی از اهداف چالشی برای اطلاعات آمریکا به شمار می‌رود.

اما دو منبع از دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کردند وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی وخیم نیست. به دلیل نبود تحرکات غیرطبیعی نمی‌توان گفت وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی وخیم است.

و اما بر طبق اخباری از منابع داخلی در کره‌شمالی، کیم جونگ اون ۱۲ آوریل در بیمارستانی در تفرجگاه کوهستانی «کومگانگ» در «هیانگسان» تحت عمل جراحی قرار گرفت و در ویلایی در آنجا اقامت دارد تا روند بهبودی را طی کند.

کیم جونگ اون یک عمل جراحی بر روی عروق قلبی انجام داده است. وضعیت سلامتی کیم در ماه‌های اخیر به دلیل استعمال زیاد سیگار، چاقی و اضافه کار وخیم‌تر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала