برتری مبتلایان به ایدز در زمان شیوع کروناویروس

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر کروناویروس در روسیه
 کروناویروس در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افراد مبتلا به ایدز در زمان شیوه همه‌گیر کروناویروس، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم پاکروفسکی رئیس مرکز فدرال علمی – پزشکی مبارزه با بیماری های عفونی روسیه اعلام نمود که افراد مبتلا به ایدز در زمان شیوع همه‌گیر کروناویروس، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

دلیل این مقاومت با این موضوع مرتبط است که در مراحل اولیه بیماری، سیستم ایمنی بدن فعال می‌شود و آنتی بادی‌های بیشتری نسبت به ویروس‌های مختلف تولید می‌شود. به گفته متخصص روسیه، در 10-5 سال اول ابتلا به ایدز، سیستم ایمنی بدن در حالت فعال قرار دارد و پس از آن فاز عادی فرا می رسد. از اینرو، تا حدودی، افرادی که چندی پیش مبتلا به ایدز شده‌اند در مقایسه با دیگران از مقاومت بیشتری در مقابل کروناویروس برخوردارند.

نقش اصلی در این روند را افزایش مقدار هموگلوبین‌های ایمنی ایفا می‌کند که در مقابل حمله انواع ویروس‌ها از بدن دفاع می‌کند.

تعداد مبتلایان به کروناویروس در روسیه به مرز 52763 نفر رسیده است و تعداد بهبودیافتگان از ابتدای شیوع ویروس 3873 نفر و فوتی ها بر اثر ابتلا به «کووید -19» 456 نفر اعلام شده است. تعداد مبتلایان به کروناویروس در مسکو به بیش از 30 هزار نفر افزایش یافته است که تعداد فوتی ها در مسکو بیش از 250 نفر و بهبودیافتگان بیش از 2200 نفر اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала