ایران توانست برد موشکهای ضد کشتی را به 700 کیلومتر افزایش دهد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران توانست برد موشکهای ضد کشتی را به 700 کیلومتر افزایش دهد
ایران توانست برد موشکهای ضد کشتی را به 700 کیلومتر افزایش دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار سپاه: پیشتر بالاترین برد موشک‌های دریایی ما 45 کیلومتر بود ولی اکنون انواع موشک‌های سطحی و زیرسطحی با برد 700 کیلومتر را داریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سپاه نیوز، سردار دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به پیشرفت‌های تسلیحاتی کشور در بخش‌های مختلف نظامی از جمله تسلیحات دریایی گفت: افتخار ما این است که تمامی امکانات و تجهیزات نظامی ما در داخل تولید می‌شود و وابستگی به خارج نداریم، زمانی بالاترین برد موشک‌های دریایی ما 45 کیلومتر بود که آن هم باید به دست مستشاران امریکایی عملیاتی می‌شد، ولی اکنون انواع موشک‌های سطحی و زیرسطحی با برد 700 کیلومتر را داریم که به دست نخبگان نظامی داخلی تولید شده است.

سردار تنگسیری با اشاره به تولید شناور حمل بالگرد به طول 55 متر و با بدنه‌ها و مواد جدید در کنار ساخت انواع قایق و شناور و ناو افزود: به رغم تحریم‌ها بسیار پیشرفت کردیم و در نیروی دریایی سپاه 90 درصد تجهیزات داخلی است و به دانش فنی 10 درصد باقی مانده نیز رسیده ایم. توانسته ایم انواع شناور‌ها با سرعت بالای 90 نات یا گره دریایی با بدنه‌های مختلف روز دنیا را تولید کنیم و سرعت شناورد‌های ما سه برابر شناور‌های امریکایی است.

وی با اشاره به برخورد هفته پیش نیرو‌های دریایی سپاه با ناو امریکایی و شیطنت امریکایی‌ها در این خصوص گفت: امریکایی‌ها در این ماجراجویی برخلاف مقررات بین المللی سد راه شناور‌های ما شده بودند و از پاسخگویی رادیویی نیز خودداری می‌کردند که با برخورد مقتدرانه نیرو‌های ما روبرو شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала