اردوغان با متهم کردن دمشق خبر از رشد تنش ها در ادلب داد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان با متهم کردن دمشق خبر از رشد تنش ها در ادلب داد
اردوغان با متهم کردن دمشق خبر از رشد تنش ها در ادلب داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه، با متهم کردن دمشق در افزایش تنش ها در ادلب، سوریه را به پاسخ نظامی تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در کنفرانس تلویزیونی اعلام داشت: در حالی که ما در حال مبارزه با کرونا ویروس هستیم، حملات دولت سوریه به ادلب در حال افزایش است؛ اگر این اقدامات به همین شدت ادامه یابد، دولت سوریه باید هزینه بالایی برای آن پرداخت کند. ما با آرامش به آن نگاه نخواهیم کرد.

احتمال استفاده ایران از موشک های اسرائیلی در آینده ای نزدیک - اسپوتنیک ایران
احتمال استفاده ایران از موشک های اسرائیلی در آینده ای نزدیک

در تاریخ 5 مارس، مذاکرات بین رهبران روسیه و ترکیه ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، در مسکو بدلیل تشدید اوضاع در استان ادلب سوریه در مسکو برگزار شد.

پس از این جلسه، سند مشترکی به تصویب رسید، طرفین مجدداً تعهد خود را نسبت به "قالب آستانه" تأیید كردند و از آغاز آتش بسی از نیمه شب 6 مارس خبر دادند. علاوه بر این، مسکو و آنکارا توافق کردند که به طور مشترک در منطقه مهم M-4 گشت زنی کنند.

پیش از این، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، گفته بود که ترکیه قادر به انجام چندین تعهد مهم برای حل مشکلات پیرامون ادلب سوریه نیست. او به ویژه، مخالفان مسلح را که آماده گفتگو با دولت در چارچوب روند سیاسی هستند، از تروریست ها جدا نکرد.

به نوبه خود، فوات اکتای معاون رئیس جمهور ترکیه، اظهار داشت كه این كشور به تعهدات خود در قبال ادلب عمل كرده است.

مطابق توافقی که در ماه مه 2017 در مذاکرات آستانه توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، چهار منطقه حائل در سوریه ایجاد شد. سه بخش از کل منطقه در سال 2018 تحت کنترل دمشق قرار گرفت.

بخش چهارم، واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه، حما و حلب، هنوز تابع دولت جمهوری سوریه نیست. در همین زمان، بیشتر آن توسط تروریست های گروه جبهه النصره به تصرف درآمد.

در سپتامبر سال 2018، روسیه و ترکیه در سوچی در مورد ایجاد منطقه عاری از جنگ در ادلب، که در آن بیش از ده ها واحد مختلف وجود دارند، توافق کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала