انتقاد شدید کاربران به رسانه ای شدن توزیع پول میان کارگران توسط امام جمعه ایرانشهر +ویدئو

اشتراک
کمک نقدی و توزیع اسکناس ده هزار تومانی میان کارگران روزمزد توسط امام جمعه ایرانشهر واکنش‌های شدید کاربران را به دنبال داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در فضای مجازی منتشر شده است که در اقدامی با ماشین شخصی به میان کارگران روزمزد و فصلی رفته و به عنوان کمک بین آنها اسکناس‌های ده هزار تومانی توزیع کرده است؛ فیلمبرداری از این اقدام و انتشار آن با واکنش‌های بسیاری از کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by اقتصادآنلاين (@eghtesadonline.ir) on

کاربران بسیاری اقدام امام جمعه ایرانشهر را با هر نیتی تحقیرآمیز و نفرت‌انگیز می‌خوانند و معتقدند کارگران حرمت دارند و نیازی به ضبط فیلم و انتشار آن در فضای مجازی نبود. این کاربران در حالیکه از این اقدام متحیرند عنوان می‌کنند اشکال در ساختار توزیع ثروت کشور ایران و در اختیار گذاشتن بودجه‌های بی‌حساب و کتاب نزد افراد حقیقی و حقوقی مختلف است که باعث ترویج سیستم گداپروری می‌شود تا پول مردم را با منت و خفت به خودشان بازگردانند و محبوبیت بیشتری در میان مردم پیدا کنند.

View this post on Instagram

A post shared by پایگاه مردمی اهوازتایم (@ahwaztime) on

کاربرانی هم با کنایه عنوان می‌کنند پس به این شکل به درد مردم رسیدگی می‌شود که با توزیع اسکناس‌های ده هزار تومانی میان کارگران روزمزد به آنان کمک نقدی کنند تا یک هفته و شاید هم یک ماه مخارج زندگی‌شان تامین شود و ای کاش ایشان اعلام می‌کردند در این اقدام چند میلیارد به مردم کمک کرده است. علاوه بر این انتقادات جمعی از کاربران عنوان می‌کنند در حالیکه در روزهای اخیر هفت نانوایی در کرج به علت گرفتن پول نقد تعطیل شده‌اند، امام جمعه ایرانشهر این چنین پول نقد در میان کارگران توزیع می‌کند که می‌تواند ناقل خاموش ویروس کرونا باشد و تعداد زیادی را به کرونا مبتلا کند.
اما جمعی از کاربران در حالیکه مخالف این نوع کمک هستند و معتقدند کمک پنهانی بهترین روش برای حفظ کرامت مومن است، عنوان می‌کنند در این شرایط حتی همین مبلغ ناچیز می‌تواند کمکی به این کارگران بیکار باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала