چرا آمریکا نتوانست زیردریایی روسی را تعقیب کند؟

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationزیردریایی اتمی "سورودوینسک" ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه
زیردریایی اتمی سورودوینسک ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله آمریکایی ناشنال اینترست زیردریایی روسی پروژه «یاسن» و مخفی بودن این نوع زیر دریایی ها را که به خاطرش آمریکا آنها را گم کرد، ارزیابی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه سخن دریادار ناوگان آمریکایی دیو جانسون را یادآوری می کند که آنقدر تحت تاثیر «سورودوینسک» ، کشتی اصلی پروژه قرار گرفته بود که مدل آنرا برای دفترش سفارش داد تا فراموش نکند که نیروی دریایی با چه چیزی روبرو خواهد شد.

این مجله یکی از مزیت های «یاسن»  را مخفی بودن آن می داند. در سال ۲۰۱۸ وقتی زیردریایی روسی در اقیانوش آتلانتیک شنا می کرد، نظامیان آمریکایی نمی توانستند آنرا طی چند هفته شناسایی کنند. ناشنال اینترست توضیح می دهد که در محفظه فولاد با مغناطیس کم، سیگنال مغناطیسی زیردریایی را کاهش می دهد.

نویسنده این مقاله خاطر نشان می کند: « در زمان صلح از دست دادن زیر دریایی روسی یک درد بزرگ است. در زمان درگیری گم کردن زیردریایی ، خطر مرگ باری به همراه خواهد داشت.»

زیردریایی پروژه یاسن از مدل های زیر دریایی های چند منظوره نسل چهارم است. کشتی اصلی پروژه « سورودوینسک» که از سال ۲۰۱۴ در ناوگان دریایی روسیه وارد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала