موشک روسی «سیرکن» ناوهواپیمابر را سوراخ می‌کند

موشک روسی «سیرکن» ناوهواپیمابر را سوراخ می‌کند
موشک روسی «سیرکن» ناوهواپیمابر را سوراخ می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست به ارزیابی موشک های روسی پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، موشک کروز هایپرسونیک روسیه «سیرکن» با وجود آنکه فاقد کلاهک هسته‌ای است، خطر جدی برای هر نوع ناوگانی است.

نشریه آمریکایی قبل از هر چیز به سرعت موشک «سیرکن» توجه نشان داده است که قادر است سرعت خود را تا 5 ماخ افزایش بدهد  که 5 بار بیش از سرعت صوت است.  بدین ترتیب این موشک ها نسبت به  موشک های آمریکایی «اونیکس» ضد کشتی برتری دارند. این درحالی است که نظامیان روسیه قول می دهند که سرعت «سیرکن» به 9 ماخ برسد.

نیروی دریایی آمریکا قادر به ردیابی زیردریایی کلاس یاسن روسیه نیست - اسپوتنیک ایران
نیروی دریایی آمریکا قادر به ردیابی زیردریایی کلاس یاسن روسیه نیست

پرواز با سرعت 5 ماخ چنان نیرومند است که براحتی می‌تواند باعث سوراخ شدن ناوهواپیمابر بشود. دفاع در مقابل موشک های هایپرسونیک به دلیل مانوردهی عالی آن‌ها فوق العاده دشوار است.

نشنال اینترست به پروژه زیردریایی « یاسن» روسیه نیز توجه نشان داده است و آن را «مخوف ترین زیردریایی» برای ناوگان آمریکا نامیده است. این زیردریایی ها می توانند چند ماه بدون آنکه وجود خود را آشکار سازند زیر آب پنهان بمانند. نشریه نامبرده ترکیب «سیرکن» و «یاسن» را «قاتل خموش» نامیده است.

کشتی های موشک انداز کوچک، کشتی های گشتی کوچک، کوروت، ناوشکن، کشتی های بزرگ ضد زیردریایی، کراسورهای هسته ای و زیردریایی ها می‌توانند به موشک «سیرکن» مجهز شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала