پیش بینی رکورد بدهی دولتی در آمریکا

© Flickr / ctj71081پیش بینی رکورد بدهی دولتی در آمریکا
پیش بینی رکورد بدهی دولتی در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقتصاد‌‌دانان رکود بی سابقه ای را پس از پایان کروناویروس برای ایالات متحده پیش بینی می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، بدهی دولتی ایالات متحده و بدهی شرکتهای آمریکایی امسال به دلیل کرونا‌ویروس به یک رکورد می‌رسد.

کسری بودجه فدرال ایالات متحده در رابطه با اقدامات برای جبران خسارت ناشی از کرونا‌ویروس به چهار تریلیون دلار افزایش می یابد که دو برابر شاخص های اقتصاد ایالات متحده است. براساس داده‌های این نشریه، ایالات متحده از پایان جنگ جهانی دوم شاهد چنین وضعیتی نبوده است.

آغاز بحران اقتصادی آمریکا  - اسپوتنیک ایران
آغاز بحران اقتصادی آمریکا

نویسندگان این مقاله وضعیت فعلی را با رکود بزرگ مقایسه کردند. به ویژه، نمونه هایی از شرکت های بزرگ ExxonMobil و Walgreens وجود دارد که دارای بدهی‌های انباشته هستند و خط اعتباری آنها به انتها رسیده است. بنابراین، برای حمایت از شرکتها، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را مجدداً تنظیم کرده و بیش از دو تریلیون دلار به سبد سهام خود در شش هفته گذشته اضافه کرده است. لازم به ذکر است که در زمان رکود بزرگ در مدت چهار سال نیز همین مقدار اضافه شده بود.

در تاریخ 10 آوریل، اقتصاددانان بررسی شده توسط بلومبرگ پیش بینی کردند که ایالات متحده از زمان پایان همه گیری کروناویروس بالاترین نرخ بیکاری در تاریخ کشور را خواهد داشت. به گفته کارشناسان، مقیاس آن از شاخص های زمان رکود بزرگ که از سال 1929 آغاز شد، فراتر خواهد رفت. تحلیلگران همچنین کاهش 25 درصدی سالانه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را از آوریل تا ژوئن پیش بینی کردند. نرخ بیکاری به 6/12 درصد خواهد رسید.

در 6 آوریل معلوم شد كه مشاوران کاخ سفید پیشنهاد كردند اوراق قرضه "کرونا‌ویروس" را مشابه نوع "اوراق قرضه جنگی" منتشر كنند. بودجه جمع آوری شده از این طریق برای تأمین مالی مبارزه با بیماری همه گیر استفاده خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала