ایران پیشنهاد ترامپ مبنی بر تأمین ونتیلاتور را رد کرد

© REUTERS / Evgenia Novozheninaایران پیشنهاد ترامپ مبنی بر تأمین ونتیلاتور را رد کرد
ایران پیشنهاد ترامپ مبنی بر تأمین ونتیلاتور را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، گفت كه تهران به دستگاه های تنفس مصنوعی که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد شده است، نیاز ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، روز شنبه، دونالد ترامپ در کنفرانسی در کاخ سفید اعلام کرد که اگر ایران بخواهد، ایالات متحده قادر خواهد بود به او کمک کند و ونتیلاتورها را به این کشور بفرستد.

هاشمی رفسنجانی: آمار کرونا در ایران بسیار بیشتر از عدد اعلام شده است - اسپوتنیک ایران
هاشمی رفسنجانی: آمار کرونا در ایران بسیار بیشتر از عدد اعلام شده است

محمدجواد ظریف در جواب در حساب توئیتری خود نوشت: ایران طی چند ماه دستگاه های تنفس مصنوعی صادر خواهد کرد. تنها کاری که شما باید انجام دهید آقای ترامپ، این است که دخالت در امور سایر کشورها، به ویژه دخالت در امور کشور من را متوقف کنید و باور کنید، ما توصیه های هیچ سیاستمداری آمریکایی را نمی پذیریم.

در اواسط ماه مارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران لیستی از وسایل مورد نیاز کشور را برای مبارزه با کرونا ویروس منتشر کرد که بیشتر آنها شامل ماسک و دستکش یکبار مصرف می شود.

پیش از این، ظریف برای رفع تحریم های ایالات متحده علیه ایران به عنوان یکی از اصلی ترین موانع در مبارزه با کرونا ویروس، از دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونی گوترش درخواست کرد. ایران همچنین 5 میلیارد دلار از صندوق بین المللی درخواست وام کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала