گزارش وزارت بهداشت روسیه در مورد داروی چینی درمان کرونا

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر گزارش وزارت بهداشت روسیه در مورد داروی چینی درمان کرونا
گزارش وزارت بهداشت روسیه در مورد داروی چینی درمان کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس مطبوعاتی وزارت بهداشت روسیه، داروی چینی هیدروکسی کلروکین را همسان با همتایان روسی این دارو دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد: داروی چینی هیدروکسی کلروکین که در روسیه ثبت نشده است و برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا تأیید شده است، از نظر ایمنی و کارآیی با همتایان روسی خود تفاوت ندارد.

فرودگاه شرمتییوا مسکو - اسپوتنیک ایران
ویدئویی درباره قرص کرونا ویروس روسیه باعث ابهام در ایتالیا شد

پیش از این گزارش شده بود که روسیه نزدیک به 70 هزار بسته هیدروکسی کلروکین از چین دریافت کرده است و دولت دستور استفاده از این دارو را داده است. هیدروکسی کلروکین در ابتدا برای درمان مالاریا در نظر گرفته شده بود، اما ثابت شد که یک داروی ضد کووید 19 است.

وزارت بهداشت روسیه اعلام داشت: از نظر داروسازی بالینی، هیچ گونه مانعی برای استفاده از این دسته از هیدروکسی کلروکین‌ها وجود ندارد، زیرا در ایمنی و کارآیی با داروهایی که با نام مشابه بین المللی قبلاً در فدراسیون روسیه ثبت شده اند، متفاوت نیستند.

وزارت بهداشت روسیه خاطرنشان كرد كه براي توليد هيدروكسي كلروكين چيني، از يك ماده دارويي فعال مشابه که در روسيه نيز مورد استفاده قرار مي گيرد، استفاده شده است.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس عفونت ‌ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، بیش از دو میلیون و دویست هزار نفر در حال حاضر در جهان به این ویروس آلوده هستند، بیش از یکصد و پنجاه وشش هزار نفر نیز جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала