وزیر دفاع ایران: حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها باعث ناامنی در منطقه است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پاسخ قاطع ایران به امریکا در صورت ادامه مزاحمت برای نفتکش ها
پاسخ قاطع ایران به امریکا در صورت ادامه مزاحمت برای نفتکش ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ علی حاتمی، وزیر دفاع ایران درباره تحولات روزهای اخیر خلیج فارس، اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی و متجاوزان آمریکایی‌ها است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم،  وزیر دفاع ایران صبح امروز (جمعه) در حاشیه مراسم رژه روز خدمت ارتش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تحولات روزهای اخیر خلیج فارس، اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی و متجاوزانه آمریکایی‌ها است که از آن طرف دنیا در کنار مرزهای ما حضور یافته‌اند و از این ادعاهای بیخود هم می‌کنند.

انتشار ویدئوی نزدیک شدن قایق های سپاه به کشتی های نیروی دریایی آمریکا - اسپوتنیک ایران
انتشار ویدئوی نزدیک شدن قایق های سپاه به کشتی های نیروی دریایی آمریکا

وی تاکید کرد: قطعا مردم ما بصیر هستند و می‌بینند حق با چه کسی است. ما در خانه خودمان هستیم و آن‌ها از آن سوی دنیا آمده‌اند تا برای کشورهای منطقه با تهدید و تحریم مشکل درست می‌کنند.

یادآور می شود اخیراً تنش بین ایران و ایالات متحده دوباره بالا گرفته است. روز چهارشنبه نیروی دریایی آمریکا اطلاع داد کشتی های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روشی «خطرناک و آزاردهنده» به کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده نزدیک شدند.

اعلام شده بود یازده کشتی سپاه پاسداران چندین بار به کشتی های نیروی دریایی آمریکا در آب های بین المللی خلیج فارس نزدیک شدندو  این در حالی بود که ناوگان دریایی آمریکا رزمایش هایی را انجام می داد. ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین اطلاع داد که این اقدامات خطرناک و تحریک کننده بودند.

همچنین نیروی دریایی ایران روز سه شنبه، یک نفتکش دارای پرچم هنگ کنگ را توقیف کرد و پیش از آزاد کردن آن، این نفتکش را به داخل آب‌های خود هدایت نمود.

روزنامه وال استریت ژورنال با درج این خبر نوشت نیروی دریایی ایران با توقیف موقت این نفتکش زنگ خطر را در خلیج فارس به صدا درآورده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала