قیمت نفت به تعادل رسید

© REUTERS / Hamad l Mohammedقیمت نفت به تعادل رسید
قیمت نفت به تعادل رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارزش نفت تحت تاثیر فروش بی‌ سابقه ۱۲.۵ میلیون بشکه ای عربستان در بازار پیش از اجرای توافق کاهش تولید در اول ماه می و با توجه به کاهش تقاضا به دلیل شیوع کرونا، ثابت ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، همزمان با کاهش قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضا سیر نذولی می پیمود، نرخ امروز در معاملات روز ثبات قیمت همراه شد؛ اگرچه همچنان نفت آمریکا زیر ۲۰ دلار و نفت برنت در قیمت‌های زیر ۳۰ دلار معامله می‌شود.

واکنش محتاطانه بخش نفت به توافق اوپک پلاس - اسپوتنیک ایران
واکنش محتاطانه بخش نفت به توافق اوپک پلاس

ارزش نفت تحت تاثیر فروش بی‌ سابقه ۱۲.۵ میلیون بشکه ای عربستان در بازار پیش از اجرای توافق کاهش تولید در اول ماه می و با توجه به کاهش تقاضا به دلیل شیوع کرونا، ثابت ماند. این ثبات قیمت در حالی روی می‌ افتد که بر اساس توافقات صورت گرفته حدود ۲۰ میلیون بشکه عرضه نفت از ابتدای ماه آینده میلادی از بازار خارج خواهد شد.

جدا از این، آمارها نشان می‌ دهد که مخازن ذخیره‌ سازی نفت جهان پر شده و تنها در هفته گذشته، ‌۱۹ میلیون و ۲۴۰هزار بشکه ذخایر نفت آمریکا افزایش یافته است.

در عین حال، به دلیل قرنطینه حدود نیمی از مردم دنیا، مصرف سوخت‌های مختلف نیز به پایین‌ ترین سطح خود در دهه‌ های اخیر رسیده و ‌حمل و نقل به شدت با کاهش رو به رو بوده است.

همچنین مسافرت‌های هوایی نیز با کاهش بی‌ سابقه‌ ای رو به است تا آنجا که مصرف بنزین هواپیمای آمریکا، ۷۸ درصد در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۰ پایین آمده است.

با توجه به این موارد به نظر می‌ رسد توافق کاهش تولید اوپک پلاس و همراهی سایر تولید کنندگان نفت نمی‌ تواند در برابر شدت کاهش تقاضا کار چندانی از پیش ببرند و در کوتاه‌ مدت نمی‌ توان انتظار رشد قیمت را در بازار نفت داشت.

بر همین اساس، امروز قیمت نفت تقریبا از ثبات برخوردار بود. نفت برنت ۰.۰۷ درصد پایین آمده و به ۲۷ دلار و ۶۷ سنت رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۰.۱۵ درصد بالا رفت و هر بشکه آن ۱۹ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала