این مواد غذايي را هرگز در مايکرويو نگذارید

© Fotolia / Jovannigاین مواد غذايي را هرگز در مايکرويو نگذارید
این مواد غذايي را هرگز در مايکرويو نگذارید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تخم مرغ، سبزیجات، انگور، سیب، توت و ميوه ها را هرگز در مایکرویو نگذاريد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان متخصص تغذیه النا سولوماتینا، شما نباید تخم مرغ ها را در مایکروویو بجوشانید، در مایکرویو آب را نیز به حد جوش نرسانید زیرا می توانید دچار سوختگی شوید.

An Avocado & A Lemon - اسپوتنیک ایران
خواص مصرف يک عدد آواکادو در روز

به گفته وی، آب در مایکروویو به طور مساوی گرم می شود و فوراً در حال جوشیدن است و مي تواند "مانند یک انفجار" عمل کند. پاشيده شدن آب در حين گرم شدن در مايکرويو می تواند باعث سوختگی شود پوسته تخم مرغ موجود در مایکروویو ممکن است در برابر فشار داخل مقاومت نکند و منفجر شود. همچنین، براي مويز شدن انگور و سیب نبايد آنها را در مايکرويو گذاشت زيرا می توانند در مایکروویو منفجر شوند.

 سولومینا خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولات هنگام گرم شدن، خواص مفید خود را از دست می دهند و حتی می توانند به سم تبدیل شوند. ویتامین C هنگام گرم شدن در برخي مواد غذايي از بین می رود. بنابراین ، به هر دلیلی از گرم کردن انواع توت ها و میوه ها در مایکرویو پزهیز کنید. هر چیزی را که حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده باشد، گرم نکنید. روغن های خام اکسیده شده در آنها می تواند به یک ماده سرطان زا تبدیل می شوند. بنابراین، سعی نکنید که دانه ها را در مایکروویو سرخ کنید، زیرا خاصیت آنها از بین می رود"

گیاهان و سبزی ها را در مایکرویو قرار ندهید، زیرا گیاهان حاوی نیترات هستند که وقتی گرم می شوند به یک ماده سرطانزا تبدیل می شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала