واکنش ایران به تصمیم ترامپ برای تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت

© Sputnik / Shiva Abshenasواکنش ایران به تصمیم ترامپ برای تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت
واکنش ایران به تصمیم ترامپ برای تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران تصمیم رئیس جمهور آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت را "جنایت علیه بشریت" دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایران، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت، این اقدام را "عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت" دانست.

ترامپ: بودجه سازمان بهداشت جهانی تعلیق می شود  - اسپوتنیک ایران
ترامپ: بودجه سازمان جهانی بهداشت تعلیق می شود

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار داشت: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه جنگ علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده بهداشت جهانی را مجازات می کند که این عین بی مسئولیتی و جنایت علیه بشریت است.

موسوی تصریح کرد: هدف اصلی ترامپ از تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی، فرافکنی و سرپوش نهادن بر ناکارآمدی دولت آمریکا در مهار و کنترل ویروس کرونا در آن کشور است. وی از جامعه جهانی دعوت کرد که برای بی اثر کردن اقدامات یکجانبه آمریکا و حفظ جبهه واحد جهانی بکوشند و در کنار این سازمان جهانی بایستند.

وی در انتها افزود: سیاستمداران آمریکا باید متوجه شوند که این اقدام نقض تعهدات آنها به جامعه بین المللی است و نمی توان با قطع کمک و فشار یکجانبه،  تلاش بشردوستانه جهان را به اسارت گرفت و از اقدامات غیر قانونی و غیر اخلاقی منتفع شد.

پیش از این، دونالد ترامپ اعلام کرده بود که واشنگتن بودجه سازمان جهانی بهداشت را متوقف می‌کند. به گفته رهبر آمریكا، این اقدام تا زمانی كه "خطاها در پاسخ و پنهان كردن شیوع ویروس کرونا" مورد بررسی قرار بگیرد، اجرا خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала