آلمان بهتر از دیگر کشورها از عهده بحران اقتصادی زمان کرونا بر می آید

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آلمان بهتر از دیگر کشورها از عهده بحران اقتصادی زمان کرونا بر می آید
آلمان بهتر از دیگر کشورها از عهده بحران اقتصادی زمان کرونا بر می آید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلمان به لطف سیاست بلندمدت اقتصادی و انضباط مالی در زمان بحران اقتصادی ناشی از بیماری کروناویروس، بهتر از دیگران از عهده این بحران بر می آید.

به گزارش اسپوتنیک، دولت آلمان اعلام نمود که برای مدت طولانی برای حفظ تعادل مالی استراتژی روشن در کشور تمهیداتی انجام داده است و از کسری بودجه جلوگیری می کند. وجوه جمع آوری شده برای سرمایه گذاری های تکمیلی در زمان بحران آلمان مورد استفاده قرار گرفت و برای تأمین هزینه های لازم فعلی مورد استفاده قرار می گیرد. بدهی ملی آلمان یکی از پایین ترین بدهی ها در سطح منطقه اروپا است و حدود 60 درصد تولید ناخالص داخلی را دربر می گیرد.

بیش از 120 هزار مبتلا به کرونا‌ویروس در آلمان - اسپوتنیک ایران
بیش از 120 هزار مبتلا به کروناویروس در آلمان

این سیاست "صفر سیاه" (با اشاره به کسری بودجه صفر) نامیده می شد، توسط وزیر سابق دارایی ولفگانگ شوبل اعلام شده بود، و سپس جانشین او اولف شولز آن را تصویب کرد.

طبق پیش بینی آژانس بلومبرگ، اقتصاد ایتالیا و اسپانیا که به بزرگترین مراکز گسترش این ویروس در اروپا تبدیل شده اند، بیشترین فروپاشی اقتصادی را متحمل می شوند. تولید ناخالص داخلی این کشورها در سال 2020 به ترتیب 7.3 و 5.7 درصد کاهش می یابد. اقتصاد انگلیس 5 درصد تولید ناخالص داخلی را در طی سال جاری از دست می دهد، آلمان - 4.7 درصد، فرانسه - همچنین 4.7 درصد با کاهش تولید ناخالص داخلی رو به رو خواهند شد. این آژانس همچنین به داده های صندوق بین المللی پول استناد می کند ، که براساس آن، تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی به دلیل انزوا و بسته شدن مرزها، در سال 2020 به میزان 7.5 درصد کاهش می یابد. طبق آمار صندوق بین المللی پول، ایتالیا و اسپانیا نیز بیشترین آسیب را خواهند دید (به ترتیب منهای 9.1 درصد و منهای 8 درصد). پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی فرانسه 7.2 درصد ، آلمان با 7 درصد در طی سال جاری کاهش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала