استراتژی موفق آمریکا در مقابل کروناویروس

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد موارد جدید ابتلا به «کووید -19» در سراسر آمریکا ثابت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در باره موفقیت استراتژی آمریکا در مقابله با کروناویروس تعریف کرد.

ترامپ گفت:« مشخص است که استراتژی کاهش گسترش کروناویروس موفق بوده است».

روز 10 آوریل، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اوج گسترش کروناویروس در آمریکا فرا رسیده است و در بعضی مناطق این روند رو به کاهش است.

کشور آمریکا از نظر تعداد مبتلایان در ردیف نخست با بیش از 618 هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا و از نظر تعداد فوتی‌ها نیز آمریکا با بیش از 23 هزار نفر  که 7300 نفر آنها در نیویورک به ثبت رسیده در جای اول قرار دارد.

مجموعه ای از اتومبیلهای نادر در آشیانه‌های مخفی آمریکا +  ویدئو - اسپوتنیک ایران
مجموعه ای از اتومبیلهای نادر در آشیانه‌های مخفی آمریکا + ویدئو

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس، این بیماری عفونی را بیماری «همه‌گیر» اعلام کرد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала