2700 مورد جدید کرونا ویروس در روسیه در 24 ساعت گذشته

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر 2700 مورد جدید کرونا ویروس در روسیه در 24 ساعت گذشته
2700 مورد جدید کرونا ویروس در روسیه در 24 ساعت گذشته - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه در طول یک شبانه روز 2774 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، ستاد عملیات مبارزه با شیوع کووید-19 در روسیه اعلام کرده است که بیشترین موارد جدید در شهر مسکو 1.489 مورد، در استان مسکو 460 مورد، در سنت پیترزبورگ 121 مورد و در استان کومی 97 مورد تازه به ثبت رسیده است.

سیر صعودی افزایش مبتلایان به کروناویروس در روسیه
 - اسپوتنیک ایران
سیر صعودی افزایش مبتلایان به کروناویروس در روسیه

مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در روسیه به 21 هزار و 102 نفر رسیده است، 170 تن جان باخته اند، 1694 نفر بهبود یافته اند و بیش از 146 هزار نفر دیگر تحت نظارت قرار دارند.

در اکثر مناطق روسیه وضعیت قرنطینه وضع شده و به شهروندان توصیه می‌ شود تا در صورتیکه ضرورت ندارد، از خانه خارج نشوند و فاصله حداقل یک متری از افراد دیگر را رعایت کنند.

دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد، تعداد مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در سراسر جهان به یک میلیون و 919 هزار و 913 نفر رسیده است. این دانشگاه همچنین اعلام کرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان نیز به 119 هزار و 666 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از میان حدود دو میلیون نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، وضعیت 4 درصد مبتلایان یعنی 51 هزار و 764 نفر وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا با بیش از 560 هزار مبتلا و 22 هزار قربانی، با فاصله زیادی نسبت به دیگر کشورها، آسیب‌ دیده‌ ترین کشور جهان از ویروس کرونا به شمار می‌رود. در همین حال شمار قربانیان در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ده هزار نفر گذشته است.

مجموع جان باختگان کرونا در ایتالیا اکنون به نزدیکی 20 هزار نفر رسیده و ایتالیا، پس از آمریکا بیشترین تلفات ناشی از کرونا را در جهان داشته است.

در اواسط ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر "ووهان" در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به دلیل شیوع نوع ناشناخته‌ ای از ویروس کرونا جدید که "کووید-19" نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را در اوایل ژانویه سال 2020 اعلام کردند. 30 ژانویه سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت "وضع اضطراری سلامت عمومی بین‌المللی" در جهان اعلام کرد.

بازگشت کرونا به چین نگرانی‌ هایی را برانگیخته است؛ هرچند پکن می‌ گوید موج جدید مبتلایان در این کشور، به علت مسافران ورودی از کشور های دیگر هستند.

سازمان بهداشت جهانی، اخیرا با ارائۀ ارزیابی‌ های جدید این سازمان اعلام کرده است که ویروس کرونا و بیماری "کووید-19" ناشی از این ویروس، ده بار بیش از از آنفلوانزای خوکی (H1N1) کشنده تر است.

به گفته رئیس این سازمان "یکپارچه شدن دنیا از این نیز حکایت دارد که خطر بازگشت و احیا ویروس همواره وجود دارد و بنابراین تا هنگام ایجاد و توزیع یک واکسن مطمئن و کارآمد" شیوع آن ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала