تازه‌های اپل

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اپل
 اپل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت اپل قصد دارد 4 گوشی جدید با فناوری 5 جی را در پاییز معرفی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، شرکت اپل قصد دارد 4 گوشی جدید با فناوری 5 جی را در پاییز معرفی کند. در فصل پاییز سال جاری، اپل قصد دارد 2 مدل را پس از آیفون های 11 پرو و آیفون 11 پروماکس را وارد بازار کند.

دزاین آن‌ها شبیه آی‌پد پرو2018 خواهد بود. همچنین رونمایی از 2 مدل باصرفه‌تر و ارزان تر به جای آیفون 11 پیش‌بینی می شود. این شرکت علاوه بر دو مدل « Pro»، سیستم 3-D LIDAR، سه دوربین در پانل عقبی و صفحه نمایش بزرگ را اضافه خواهد کرد.

تولید محبوب ترین گوشی هوشمند جهان متوقف شد - اسپوتنیک ایران
تولید محبوب ترین گوشی هوشمند جهان متوقف شد

شایان ذکر است که اپل آیفون 11 پرو مکس از A13 Bionic استفاده کرده است. این پردازنده با افزایش ۲۳ درصدی درمقایسه‌با A12 Bionic با ۶/۹ میلیارد ترانزیستور، اکنون ۸/۵ میلیارد ترانزیستور در بطن خود دارد. اپل می‌گوید تقریبا تمام بلوک‌های پردازنده‌ی جدید را به‌لحاظ عملکرد و کارایی و بهره‌وری بهبود داده است. هر سه واحد پردازنده‌ی مرکزی، واحد پردازش گرافیکی و موتور پردازش عصبی A13 برای کاربری‌های‌ مختلف ML بهینه شده‌اند. پردازنده‌ی مرکزی اکنون از شتاب‌دهنده‌‌های ML‌ اختصاصی بهره می‌برد که توان محاسباتی آن درزمینه‌ی ضرب ماتریسی (یکی از محاسبات پرکاربرد یادگیری ماشین) را ۶ برابر کرده‌اند؛ به‌طوری‌که CPU اکنون در هر ثانیه یک‌تریلیون عملیات محسباتی انجام می‌دهد. آیفون ۱۱ پرو مکس را فروشگاه اینترنتی آی دیجی برای بررسی دراختیار زومیت قرار داده‌ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала