گفتگوی پوتین و ترامپ در باره روند کنترل تسلیحات بود؟

© Sputnik / Aleksei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موضوعات گوناگونی در تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا، مطرح شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع تسلیحات، یکی از مهمترین موضوعات نبود.

پیشتر دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفته بود که در جریان تماس تلفنی دو رئیس جمهور، در باره پیمان محدودیت تسلیحات استراتژیک تهاجمی صحبت نشد که اعتبار آن در سال 2021 به پایان می رسد.

ترامپ در این خصوص گفت:«باید بگویم که عمدتا در باره چین و مرزها صحبت کردیم. صحبت کوتاهی در باره مرزهای ما با مکزیک داشتیم، زیرا مکزیک نقش مهمی در توافق مرزی دارد. برای مکزیک و رئیس جمهور آن کشور،  توافق اوپک پلاس، توافق ساده‌ای نبود.  ما از انعطافی که آنها نشان دادند استقبال می‌کنیم.

ما در باره موضوعات گوناگونی صحبت کردیم که یکی از مهمترین آن‌ها، نفت بود. روسیه کمک زیادی در ایجاد ثبات در قیمت نفت و مقدار بشکه‌های تولید نفت انجام داد».

پیش بینی افزایش بهای نفت تا بشکه ای صد دلار - اسپوتنیک ایران
بهای نفت مکزیک به بشکه ای 13 دلار رسید

با استناد به بیانیه ائتلاف نفتی که پس از جمعبندی نتایج معامله جدید صادر شد، کشورهای اوپک پلاس قصد دارند پس از کاهش اولیه، حجم تولید نفت را تا 7 میلیون  و 700 هزار بشکه در روز در نیمه دوم سال 2020 کاهش بدهند.

افزون برآن، تا پایان آوریل سال 2022، شرکت کنندگان این معامله قصد دارند تولید نفت را به میزان 5 میلیون  و 800 هزار بشکه در روز کاهش بدهند.

ائتلاف اوپک پلاس بر سر کاهش تولید نفت به میزان9 میلیون و 700 هزار بشکه  در روز به مدت 2 ماه توافق کردند. کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به گروه اوپک پلاس پس از روز‌ها مذاکرات فشرده درباره توافق کاهش تولید روزانه سرانجام بر سر کاهش تولید نفت به میزان 9 میلیون و 700 هزار بشکه در روز به مدت 2 ماه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند.

مرجع پایه برای کاهش نفت اکتبر سال 2018 برای تمام کشورها به استثنای روسیه و عربستان سعودی خواهد بود، زیرا برای این دو کشور مرجع پایه 11 میلیون بشکه است. علاوه برآن، کشورهای اوپک پلاس  در دسامبر سال 2021 تمدید توافق جدید را  بررسی خواهند کرد.

پیشتر الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرده بود که روسیه در چارچوب  توافق جدید اوپک پلاس ، قصد دارد طی ماه های مه و ژوئن دو و نیم میلیون بشکه تولید نفت را از میزان 9 میلیون و 700 هزار بشکه مورد توافق، کاهش بدهد.

مکزیک هم به این توافق پیوسته است. پس از کاهش شدید بهای نفت در بازار انرژی که به کمترین میزان در 18 سال گذشته رسید، تولید کنندگان بزرگ نفت تلاش کردند با رایزنی و مذاکره از سقوط بیشتر بهای طلای سیاه جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала