پیش بینی عمق فروپاشی اقتصاد اروپا به دلیل کروناویروس

© Fotolia / Andrey Burmakinپیش بینی عمق فروپاشی اقتصاد اروپا به دلیل کروناویروس
پیش بینی عمق فروپاشی اقتصاد اروپا به دلیل کروناویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگران میزان عمق سقوط اقتصاد اروپا را به دلیل بحران ناشی از بیماری همه گیر کرونا ویروس را پیش بینی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، به گفته کارشناسان، در نیمه اول سال 2020، تولید ناخالص داخلی اروپا به میزان متوسط ده درصد کاهش می یابد. در عین حال، ضربه اصلی به اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم رخ خواهد داد، زمانی که اقتصاد اروپا 8.3 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست می دهد. حتی اگر اقتصاد در اوپا در نیمه دوم سال بهبود یاب ، تولید ناخالص داخلی در کشورهای اروپایی همچنان 5.2 درصد کاهش در سال را نشان خواهد داد.

کرونا تاکنون جان بیش از 120 هزار نفر را در جهان گرفته است - اسپوتنیک ایران
کرونا تاکنون جان بیش از 120 هزار نفر را در جهان گرفته است

طبق پیش بینی آژانس بلومبرگ، اقتصاد ایتالیا و اسپانیا که به بزرگترین مراکز گسترش این ویروس در اروپا تبدیل شده اند، بیشترین فروپاشی اقتصادی را متحمل می شوند. تولید ناخالص داخلی این کشورها در سال 2020 به ترتیب 7.3 و 5.7 درصد کاهش می یابد. اقتصاد انگلیس 5 درصد تولید ناخالص داخلی را در طی سال جاری از دست می دهد، آلمان - 4.7 درصد، فرانسه - همچنین 4.7 درصد با کاهش تولید ناخالص داخلی رو به رو خواهند شد.

این آژانس همچنین به داده های صندوق بین المللی پول استناد می کند ، که براساس آن، تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی به دلیل انزوا و بسته شدن مرزها، در سال 2020 به میزان 7.5 درصد کاهش می یابد. طبق آمار صندوق بین المللی پول، ایتالیا و اسپانیا نیز بیشترین آسیب را خواهند دید (به ترتیب منهای 9.1 درصد و منهای 8 درصد). پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی فرانسه 7.2 درصد ، آلمان با 7 درصد در طی سال جاری کاهش می یابد.

گفتنی است تا کنون بیش از 120 هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا ویروس درگذشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала