پمپئو: مقصرین و باعث و بانی کرونا ویروس را پیدا می کنیم

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoپمپئو: مقصرین و باعث و بانی کرونا ویروس را پیدا می کنیم
پمپئو: مقصرین و باعث و بانی کرونا ویروس را پیدا می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو قول داد، که واشنگتن آن کسانی را که در پاندمی جهانی کووید-19 دست داشته اند و باعث و بانی مرگ بیش از 119 هزار نفر در سراسر جهان شده اند را جوابگو می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد اظهار داشت: باید مقصر شیوع کرونا ویروس یافته شود، وی همچنین چین را به گزارش دیررس از داده های بیماری متهم كرد. پومپئو ابراز اطمینان کرد که جامعه جهانی خیلی دیر درباره اپیدمی که در ووهان شروع شده است آموخته اند.

سیر صعودی افزایش مبتلایان به کروناویروس در روسیه
 - اسپوتنیک ایران
سیر صعودی افزایش مبتلایان به کروناویروس در روسیه

در همین حال وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا برای ضرر و زیان باید «صورتحساب» چین را صادر کند یا خیر، پاسخ داد، که زمان آن نیست. ما به یک اجماع جهانی احتیاج داریم ... زمانی فرا خواهد رسید كه عاملان پاسخگو باشند. من اطمینان دارم که این اتفاق خواهد افتاد ... آن زمان هم وقت برای اتهامات وجود خواهد داشت.

وی همچنین اضافه کرد که اکنون لازم است روی وضعیت فعلی تمرکز کنیم تا اقتصادهای آمریکا و جهان مجدداً راه اندازی شود.

شیوع کرونا ویروس برای اولین بار در اواخر دسامبر سال 2019 در شهر چین ووهان مشاهده شد. مقامات چینی بارها خاطرنشان كردند كه به همه كشورهای جهان به موقع در مورد این ویروس هشدار داده شده است.

با این حال، ایالات متحده پکن را مسئول این شرایط نشان داد. رهبر آمریكا دونالد ترامپ پیشتر این ویروس را "چینی" خوانده بود و خاطرنشان كرد كه وی به دلیل بیماری همه گیر از چین عصبانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала