دیگر جایی برای ذخیره نفت در جهان وجود ندارد

© REUTERS / Hamad l Mohammedدیگر جایی برای ذخیره نفت در جهان وجود ندارد
دیگر جایی برای ذخیره نفت در جهان وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فقط در عرض سه تا چهار هفته، دنیا جایی برای ذخیره نفت نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پیش بینی رئیس یکی از بزرگترین معامله گران انرژي در شرکت گونوور، دیگر جایی برای ذخیره نفت در جهان وجود ندارد.

تذکر کرونایی وزیر نفت ایران به یکی از خبرنگاران+ویدیو - اسپوتنیک ایران
تذکر کرونایی وزیر نفت ایران به یکی از خبرنگاران+ویدیو

وی گفت: در حال حاضر تقریبا هیچ فضایی در تأسیسات ذخیره سازی زمینی و تانکرها باقی نمانده است. علاوه بر این، معامله گران فعالانه در حال خرید نفت در بازار هستند، زیرا این هزینه کمتر از قراردادهای آتی است.

این وضعیت به آنها اجازه می دهد تا درآمد اضافی کسب کنند - نفت ارزان قیمت با تحویل معوق گران تر می فروشند.

به گفته این کارشناس "تورگونیست"، اگر كاهش كل تولید پس از معامله اوپك + تا به رقم 12-13 میلیون بشكه در روز متوقف شود، پس نمی توان روند معكوس را در نظر گرفت. رئیس شرکت نفتی Gunvor توضیح داد که در ماه آوریل میزان عرضه بیش از تقاضا و به حجم 25 میلیون بشکه بود.

پیش از این، الكساندر نواك وزیر انرژی روسیه خاطرنشان كرد كه با در نظر گرفتن كشورهایی كه توافق را امضا نکرده اند، كاهش تولید 15-20 میلیون بشكه خواهد بود.

گفتنی است، توافق برای کاهش تولید روزانه حدودا ۱۰ میلیون بشکه‌ توسط کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، اوپک پلاس، از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی برای یک بازه زمانی به مدت دو ماه آغاز می‌شود، پایان این بازه ۳۰ ژوئن امسال خواهد بود، سپس برای یک بازه زمانی ۶ ماهه دیگر از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ عرضه روزانه نفت هشت میلیون بشکه کاهش خواهد یافت، سپس در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به مدت ۱۶ ماه، عرضه روزانه  نفت ۶ میلیون بشکه کاهش می‌یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала